SEO ηλεκτρονικό εμπόριο feel the web

Η δημιουργία ενός καταστήματος είναι μόνο ένα από τα πρώτα βήματα για την πραγματοποίηση συνεπών πωλήσεων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα.Υπάρχουν πολλές στρατηγικές SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο, για την επισκέψιμότητα στον ιστότοπό σας, αλλά μια από τις καλύτερες μακροπρόθεσμες στρατηγικές είναι με τη βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησης.

ή αλλιώς το SEO είναι σημαντικό για το ηλεκτρονικό εμπόριο τελικά ?

Οι μηχανές αναζήτησης έχουν γίνει ένα πανταχού παρόν στοιχείο της online εμπειρίας για εκατομμύρια χρήστες. Το Search Engine Journal αξιολογεί με ακρίβεια την κρίσιμη σημασία της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης στην επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου με το ακόλουθο στατιστικό: το 93% της  δραστηριότητας στο ίντερνετ αρχίζει με μια αναζήτηση. Η αποφυγή της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης θα μπορούσε γρήγορα να σας τοποθετήσει στη μειονότητα των online εμπειριών, μια κατάσταση που θα μπορούσε να είναι ‘‘θανατηφόρα’’ για τους στόχους του ηλεκτρονικού εμπορίου σας.

Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις στο διαδίκτυο έχουν ωθηθεί να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές μηχανών αναζήτησης τους για να στοχεύσουν καλύτερα τα σωστά είδη επισκεψιμότητας τους με μεγάλη επιτυχία. Η βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης έχει φτάσει σε τέτοιο βαθμό εξοικείωσης ώστε ακόμα και τα άτομα των οποίων το επάγγελμα δεν εμπίπτει στο πεδίο του ψηφιακού μάρκετινγκ μπορούν να εξηγήσουν τη σχέση μεταξύ των λέξεων-κλειδιών και της καταχώρισής τους στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Με αυτό κατά νου, αρχικά θα φαινόταν να είναι κάπως , ότι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα πρέπει να βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενό τους στην σελίδα προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί στον online αγώνα.
Το αν το SEO δίνει περισσότερη επισκεψιμότητα απαντάται από χιλιάδες μελέτες που αποδεικνύουν ότι έχει, αλλά όταν ερωτήθηκαν πώς μπορεί να συνεισφέρει θετικά σε κάτι τόσο σημαντικό όσο το ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι πολύ πιο δύσκολο για τους περισσότερους διευθυντές ηλεκτρονικού εμπορίου να δώσουν μια σαφή και συνοπτική απάντηση.
Αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη τελικά, όπως θα δείτε παρακάτω. Η τεχνολογία του Διαδικτύου και οι βέλτιστες πρακτικές SEO έχουν εξελιχθεί πολύ πιο γρήγορα από ό, τι οι χρήστες έχουν καταφέρει να εκτιμήσουν το πλήρες δυναμικό τους.
Πρέπει να κατανοηθούν τουλάζιστον τα βασικά στοιχεία του SEO σε μια ενεργητική σειρά τακτικών για την οικοδόμηση του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Η επισκεψιμότητα δημιουργεί πωλήσεις και το SEO δημιουργεί επισκεψιμότητα

Σε πολύ θεμελιώδες επίπεδο, θα μπορούσε να δηλωθεί με σιγουριά ότι οι πιο στοχοθετημένοι δυνητικοί καταναλωτές όσο επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες ένας (ή αρκετοί) από αυτούς να γίνουν πελάτες.
Οι αριθμοί είναι: Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση που εκδόθηκε από το Monetate Ηλεκτρονικού Εμπορίου , και τα ποσοστά μετατροπής τόσο πρόσφατα όσο το τρίτο τρίμηνο του 2016 ήταν περίπου 2,50%. Ουσιαστικά, για κάθε 100 πελάτες που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, δύο έως τρείς κινούνται προς αγορά.

Δεν είναι μυστικό ότι μια σωστά εφαρμοσμένη στρατηγική βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης μπορεί να οδηγήσει σε έναν αυξημένο αριθμό επισκεπτών στον ιστό στον ιστότοπό σας. Με ένα ποσοστό μετατροπής 2,5%, κατά μέσο όρο, είναι σχετικά ασφαλές να υποθέσουμε ότι για κάθε 1000 επιπλέον επισκέπτες που λαμβάνετε χάρη στη στρατηγική SEO σας, ενδέχεται να προκύψουν 25-30 νέοι πελάτες.

Με αυτό το σκεπτικό, όχι μόνο το SEO φαίνεται μια βιώσιμη μέθοδος για τη βελτίωση τόσο της μη πληρωμένης όσο και της πληρωμένης της κυκλοφορίας, αλλά καθίσταται επίσης σαφές ότι ο αυξημένος αριθμός μετατροπών που παράγονται ως αποτέλεσμα της στρατηγικής SEO μπορεί εύκολα να αποπληρώσει τα χρήματα που επενδύσατε στην αρχική ανάπτυξη του πλαισίου βελτιστοποίησης. Σε σύγκριση με άλλες στρατηγικές όπως το pay-per-click (PPC), η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης συνεπάγεται μια πολύ πιο μακροπρόθεσμη προσπάθεια. Σε αντίθεση με την “εκμίσθωση” της κυκλοφορίας σας, μια σωστή μακροπρόθεσμη στρατηγική SEO μπορεί να δημιουργήσει μια ισότητα στον ιστότοπό σας, η οποία δεν θα εξαφανιστεί μόλις λήξει η διαφημιστική σας καμπάνια!

Μια στρατηγική που περιλαμβάνει τόσο τις βραχυπρόθεσμες όσο και τις μακροπρόθεσμες μεθόδους μάρκετινγκ στο διαδίκτυο, όπως η PPC και η SEO, θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά την κυκλοφορία ηλεκτρονικού εμπορίου.

Παρόλο που ένα τέτοιο κέρδος από τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης πιθανόν να μην είναι δυνατό μέχρι μήνες μετά την ολοκλήρωση της βελτιστοποίησης, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα λάβετε μια σημαντική άνοδο της βάσης πελατών σας ως αποτέλεσμα τέτοιων πολιτικών, ειδικά αν καταφέρετε στρατηγική υψηλής αξίας των λέξεων κλειδιών .

Φυσικά, οι δυνητικοί πελάτες που μετατρέπονται επιτυχώς στον ιστότοπό σας και γίνονται πελάτες θα μπορούσαν γρήγορα να επαναλάβουν αγορές στο εγγύς μέλλον. Μια θετική εμπειρία προσφέρεται για επαναληπτικές αλληλεπιδράσεις των καταναλωτών και μέρος μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής SEO επικεντρώνεται στην καλλιέργεια μιας θετικής εμπειρίας ακόμα και μετά την αρχική συναλλαγή.
Εξαιτίας αυτού, θα μπορούσε επίσης να αναφερθεί ότι, λόγω της αύξησης της επισκεψιμότητας και των μετατροπών ως αποτέλεσμα του SEO, οι έμποροι μπορούν επίσης να απολαμβάνουν βελτιωμένες επισκέψεις αλλά και επιστροφής των καταναλωτών.

Το SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο θα μπορούσε να μειώσει τα γενικά έξοδα σας

Θα ήταν ένα κρίσιμο λάθος να πιστεύουμε ότι οι επιχειρήσεις που βασίζονται αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο εξοικονομούν τεράστια χρηματικά ποσά, αποφεύγοντας την παραδοσιακή πλατφόρμα πωλήσεων .

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε η WebStragies Inc., οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις – συμπεριλαμβανομένων εκείνων που διαθέτουν πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου – αφιερώνουν πλέον το 12% των συνολικών εσόδων στις εκστρατείες ψηφιακού μάρκετινγκ τους.
Είτε ρίχνουν χρήματα σε άλλα διαφημιστικά μέσα είτε αγοράζουν χώρο για τη στόχευση διαφημίσεων σε δημοφιλείς ιστότοπους, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου αναγκάζονται συχνά να δαπανούν εκπληκτικά ποσά για προγράμματα που μπορούν ή δεν μπορούν να αποδώσουν στην επένδυση τους (ROI).

Είναι πολλά τα χρήματα; Είναι, αλλά να έχετε κατά νου ότι αυτές οι επενδύσεις δεν είναι πολυτέλεια, αλλά μάλλον μια έξυπνη επένδυση μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και ταχέως εξελισσόμενο οικονομικό οικοσύστημα που μόλις αποκαλύπτει το πραγματικό του δυναμικό στην παγκόσμια σκηνή.
Τούτου λεχθέντος, η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης μπορεί να προσφέρει μια ισχυρή ώθηση όσον αφορά την οργανική προβολή αναζήτησης και γενική κίνηση απλά λόγω του γεγονότος, ότι προσφέρει βιώσιμες, διαρκείς βελτιώσεις στη γενική ταξινόμηση σελίδων με τρόπο που οι διαφημιστικές δαπάνες απλά δεν μπορούν.

Σκεφτείτε το και αλλιώς: αν, για παράδειγμα, επρόκειτο να επενδύσει μια εταιρεία, σε μια διαφημιστική εκστρατεία επι πληρωμή μέσω διαδικτύου, που προωθεί ένα νέο προϊόν αντί να χρηματοδοτήσει μια ομάδα βελτίωσης SEO, θα μπορούσε λογικά να αναμένει σημαντική ώθηση στη γενική επισκεψιμότητα αναζήτησης καθ όλη τη διάρκεια της διαφήμισης, μετά όμως μια εξίσου μεγάλη πτωση επισκεψιμότητας μετά την ολοκλήρωση της εκστρατείας.
Ο λόγος για αυτό είναι ο ακόλουθος: αν και η διαφήμιση μπορεί να δημιουργήσει μια τεράστια ομάδα ενδιαφέροντος ακροατηρίου, δεν προσφέρει ουσιαστικές βελτιώσεις στο γενικό SEO και, κατά συνέπεια, στην κατάταξη της σελίδας σας σε μεγάλες μηχανές αναζήτησης. Μόλις τελειώσει η διαφημιστική σας καμπάνια, ο ιστότοπός σας θα φύγει σχεδόν ξανά πίσω στο σκοτάδι…

Κατά γενικό κανόνα, θα μπορούσαν να δηλωθούν τα εξής: χωρίς SEO, δεν μπορείτε να περιμένετε καθόλου βιώσιμες βελτιώσεις στην κίνηση οργανικής αναζήτησης.

Παρόλο που η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης απαιτεί σχεδόν πάντα, μια πολύ μεγαλύτερη επένδυση χρόνου για να αποφέρει αποτελέσματα, τα κέρδη από αυτές τις στρατηγικές εγγυώνται παράλληλα μακροχρόνιες βελτιώσεις στην επισκεψιμότητα αναζήτησης.
Ως αντάλλαγμα για την υπομονή σας, η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης θα σας προσφέρει μια εκτεταμένη ροή δυνητικών πελατών για το άμεσο μέλλον, υπερβαίνοντας τελικά την προβολή των διαφημίσεων σας σε ένα μικρό μέρος του κόστους.
Ένα αποκαλυπτικό στατιστικό στοιχείο από το περιοδικό Search Engine Journal βοηθά να τοποθετηθούν όλες αυτές οι ιδέες σε μια προοπτική: από όλους τους συνδέσμους που έχουν κάνει κλικ στον ιστό, το 70% αυτών έχει βρεθεί οργανικά σε αντίθεση με την τοποθέτηση διαφημίσεων.

Το SEO είναι απλά το πρότυπο της αγοράς

Εάν η συζήτηση για την αποτελεσματικότητα του SEO ως εργαλείου για την προώθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει οδηγήσει σε κάποια συμπεράσματα τα τελευταία χρόνια, ίσως το πιο σημαντικό είναι αυτό: Η «αξία» του SEO ως χρησιμότητα ηλεκτρονικού εμπορίου προέρχεται άμεσα από το γεγονός ότι ένας ιστότοπος που δεν έχει προχωρήσει σε βελτιστοποίηση δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί αυτούς που έχουν επενδύσει σε αυτήν την υπηρεσία. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι οι μη βελτιστοποιημένοι ιστότοποι θα υποβιβαστούν στις χαμηλότερες περιοχές των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, τις οποίες όλοι οι δυνητικοί πελάτες, αν υπάρχουν, δεν έχουν δει ποτέ.

Μόλις το SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο φθάσει στο επίπεδο του «βιομηχανικού προτύπου», έγινε απαίτηση για τις επιχειρήσεις όλων των συμφερόντων και μεγεθών να τηρούν τις κατευθυντήριες γραμμές της. Σε μια μελέτη που κυκλοφόρησε η Informza, αποκαλύφθηκε ότι σχεδόν το 75% των χρηστών του διαδικτύου ουδέποτε φεύγουν πέρα απο την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης.

Δεδομένου του γεγονότος ότι είναι ουσιαστικά αδύνατο οι πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου να φτάσουν σε αυτές τις πολύτιμες βαθμολογίες στο Google ή σε άλλες μηχανές αναζήτησης, θα μπορούσε επομένως να υπάρξει συσχέτιση ότι η απουσία SEO οδηγεί σε μια σχεδόν απουσία ορατότητας.
Όταν συζητάμε για το SEO ως το πρωτόκολλο μορφοποίησης “πρότυπο βιομηχανίας” για τις μεγάλες μηχανές αναζήτησης, είναι επίσης σημαντικό να θυμόμαστε ότι αυτή η μέθοδος βελτίωσης της ορατότητας συνδέεται επίσης άμεσα με τη βελτίωση της γενικής εμπειρίας για τους επισκέπτες που βρίσκουν στο δρόμο τους, στον ιστότοπό.

Η Google έχει πλέον παραμέτρους σε μια σειρά από παραμέτρους, ως μέρος της μεθοδολογίας κατάταξης των μηχανών αναζήτησης, οι οποίες είναι μια πλήρης απόκλιση από τις αρχικές επαναλήψεις του SEO. Η παρουσία ενός φιλικού προς κινητά ιστότοπου, για παράδειγμα, βελτιώνει δραματικά την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, ενώ οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που δεν έχουν ακόμη προσαρμόσει τις ιστοσελίδες τους για να φιλοξενήσουν κινητές συσκευές και tablet μπορούν να αναμένουν αξιοσημείωτη πτώση στην κατάταξη των σελίδων.
Ομοίως, οι ιστότοποι που λαμβάνουν ασυνήθιστα μεγάλες χρονικές περιόδους φόρτωσης, πέφτουν σε λίστες αποτελεσμάτων αναζήτησης προς όφελος εκείνων που είναι ικανοί να φορτώνονται γρήγορα. Τόσο η φιλική προς το κινητό παράμετρο όσο και ο χρόνος φόρτωσης της σελίδας αποτελούν ισχυρή ένδειξη, ότι η συνολική εμπειρία επισκέψεων του πελάτη παραμένει υψηλή προτεραιότητα για τους παρόχους μηχανών αναζήτησης.

Η βελτιστοποίηση SEO βελτιώνει όλες τις πτυχές της εμπειρίας του ηλεκτρονικού εμπορίου

Αναφερόμενοι πίσω στα δύο θέματα που μόλις αναφέραμε, ο χρόνος φόρτωσης σελίδας και η φιλική προς το κινητό περιήγηση, είναι σαφές ότι η βελτιστοποίηση το 2017 και πέρα, είναι εξίσου ζήτημα των αυτοματοποιημένων «bots» που αναλύουν και ταξινομούν την ιστοσελίδα σας τόσο πολύ όπως οι καταναλωτές που θα το επισκεφθούν για να ψωνίσουν.

Γνωρίζοντας ότι η έμφαση της Google είναι η άνεση και η πρακτικότητα, είναι πλέον κοινώς αποδεκτό ότι οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου που βαθμολογούνται άριστα στις μηχανές αναζήτησης παρέχουν μια πιο υψηλής ποιότητας εμπειρία αγορών από τους ανταγωνιστές τους.
Εξαιτίας αυτού, μπορεί να αποδειχθεί ότι το SEO είναι, στο επίκεντρό, ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να παράγετε τη διατήρηση μιας ποιοτικής αγοραστικής εμπειρίας για τους πελάτες σας και όχι ένα αυστηρό σύνολο οδηγιών χωρίς πραγματική σύνδεση με τον μέσο καταναλωτή.
Ενώ είναι δυνατό να ξεφύγουμε από τις διάφορες θέσεις βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης και πώς να διασφαλίσουμε τη βέλτιστη συμμόρφωση, πρέπει πρώτα να γίνει μια πιο γενική δήλωση, και αυτή είναι ή εξής: η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης θα δημιουεγλησει έναν καλύτερο και πιο επαγγελματικό ιστότοπο από ’ότι είχατε πριν από την έναρξη της διαδικασίας .

Feel the Web

Μερικές σκέψεις ακόμα..

Είτε έχετε ξεκινήσει τη διαδικασία βελτιστοποίησης του ιστότοπού σας είτε όχι, είναι σημαντικό να καταλάβετε γιατί είναι απαραίτητες αυτές οι αλλαγές και όχι απλώς να ακολουθήσετε το status quo. Είναι ένας μοναδικός δείκτης, της κάπως αδιαφανής φύσης του ψηφιακού μάρκετινγκ που ένας εκπληκτικός αριθμός ιδιοκτητών επιχειρήσεων ομολογεί ότι επενδύει σε εργαλεία και στρατηγικές προώθησης στο διαδίκτυο, χωρίς να έρχεται ακόμη κοντά στην κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των συστημάτων αυτών.

Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης έχει κερδίσει τη φήμη ότι είναι κάπως σκοτεινή, λόγω της ταχείας εξέλιξης των αλγορίθμων SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο και επομένως της ζήτησης που προσφέρεται στους καταναλωτές αλλά και λόγω του γεγονότος ότι οι περισσότεροι ηγέτες των επιχειρήσεων δεν μπορούν να βρουν μια περιγραφή του τρόπου βελτιστοποίησης .
Είναι απαραίτητο να προσεγγίσετε τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης τόσο μεθοδικά, όσο θα κάνατε οποιαδήποτε παραδοσιακή μορφή διαφήμισης. Ο εντοπισμός των μυριάδων παραμέτρων που μπορούν να συμβάλουν πάρα πολύ στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης, είναι το πρώτο βήμα προς την εδραίωση μιας αποτελεσματικής και χρήσιμης στρατηγικής SEO.
Η ανάλυση τόσο των λεπτομερών τεχνικών λεπτομερειών της ιστοσελίδας σας, όσο και η δημιουργία μιας πιο ολιστικής επισκόπησης της εμπειρίας των χρηστών μπορεί να ρίξει φως στην πτυχή του σχεδιασμού της σελίδας η οποία, αν και όχι απαραίτητα, θα μπορούσε να ωφεληθεί από τη βελτίωση της.
Ως μια τελευταία σκέψη για να εξέταση, είναι να αναφερθεί ότι η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης παραμένει σημαντικά πιο προσιτή από το μεγαλύτερο μέρος των ψηφιακών διαφημιστικών σχημάτων που υπάρχουν σήμερα.

Και για το τέλος..

Συμπερασματικά, το SEO για το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει γίνει το δικό του ιδιαίτερα αποτελεσματικό εργαλείο και, με πολλούς τρόπους, εξισώνει τη δύναμη μεταξύ των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο σήμερα.
Για όσους είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν χρόνο και την ενέργεια εντοπίζοντας και βελτιώνοντας διάφορες ελλείψεις στη γενική συνοχή SEO, με εγγυημένη ώθηση στην επιτυχία του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ακριβώς γύρω εδώ. Αυτό δεν είναι μόνο μια κοινά αποδεκτή πτυχή του νέου ψηφιακού χώρου μάρκετινγκ και του ηλεκτρονικού εμπορίου του 21ου αιώνα, αλλά και μια αδιαμφισβήτητη αλήθεια της επιχειρηματικής δραστηριότητας με έναν ιστότοπο σήμερα. Χωρίς βελτιστοποίηση, ουσιαστικά δεν υπάρχει κανένας τρόπος για να ανταγωνιστούν αποτελεσματικά όσοι είναι πραγματικά αφοσιωμένοι στην ενίσχυση της ορατότητας και της επιτυχίας της δικής τους πλατφόρμας.
Ως εκ τούτου, συνιστούμε έντονα τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης για όλους τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, ανεξάρτητα από το πόσο καιρό η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου τους ήταν συνδεδεμένη στο διαδίκτυο ή πόσο επιτυχημένη ήταν πριν…

Από Feel the Web

Μετάβαση στο περιεχόμενο