Ταχύτατα αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, παρ’ όλο που άργησε να εμφανιστεί στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Σύμφωνα με έκθεση του E-commerce Europe για τις επιδόσεις των χωρών στον κλάδο, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα αναπτύσσεται με ρυθμό 20,4%, τον πέμπτο υψηλότερο στην Ευρώπη.
Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, παρ’ όλο που άργησε να εμφανιστεί στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η κρίση μπορεί να φέρνει άπειρα προβλήματα, δημιουργεί όμως και ευκαιρίες, με αποτέλεσμα πολλοί άνεργοι να στραφούν προς το διαδικτυακό εμπόριο για να βρουν ασχολία και έτσι να αναπτύσσονται οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης του κλάδου είναι ικανοποιητικοί, γι’ αυτό και διοργανώνονται σχετικά σεμινάρια για όσους θέλουν να ασχοληθούν με τα ηλεκτρονικά καταστήματα.
Αναφέρεται ότι με ρυθμό 20,4%, τον πέμπτο υψηλότερο στην Ευρώπη, αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα, σύμφωνα με έκθεση του E-commerce Europe για τις επιδόσεις των χωρών στον κλάδο αυτόν .
Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, ο τζίρος που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα στο ηλεκτρονικό εμπόριο τη χρονιά που πέρασε ανήλθε σε 3,85 δισ. ευρώ.
Συνολικά στην Ευρώπη οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 14% σε σύγκριση με παλαιότερα, φτάνοντας τα 423,8 δισ. ευρώ. Στις 28 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ειδικότερα ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε σε 368,7 δισ. ευρώ. Για το 2019 εκτιμάται ότι οι πωλήσεις θα σημειώσουν νέα αύξηση της τάξεως του 12,5%, με τον τζίρο να διαμορφώνεται σε 477 δισ. ευρώ.
Η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ συνεχίζει να αυξάνεται την ώρα που η ευρωπαϊκή οικονομία βρίσκεται ακόμη σε θολά νερά. Από ποσοστό 1,27% του ΑΕΠ το 2009 το 2014 έφτασε στο 2,45% και αναμένεται να φτάσει το 6% ως το 2020.
Εν τω μεταξύ οι προβλέψεις είναι θετικές αφού αναμένεται 6 στους 10 οnline καταναλωτές να αυξήσουν την αξία των online αγορών τους και μόνο 1 στους 10 να μειώσει. Πολύ σημαντικά είναι τα κριτήρια που επηρεάζουν την εμπιστοσύνη του καταναλωτή για να επιλέξει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Παρατηρείται ότι πλέον ο έλληνας online καταναλωτής έχει στοιχεία ωριμότητας και δεν τον επηρεάζουν μόνο θέματα ασφαλείας (παρότι η ασφαλής πληρωμή παραμένει πρώτος λόγος) αλλά και η εξυπηρέτηση / προϊοντική κάλυψη, η χρηστικότητα / ευχρηστία του site, οι χαμηλές τιμές / πληροφορίες, η σωστή κριτική / συστάσεις και, τέλος, το branding / διαφήμιση.
Άρα τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν ένα σύνθετο περιβάλλον να αντιμετωπίσουν και να επηρεάσουν θετικά τον online καταναλωτή.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ