You are currently viewing Ο Covid-19 πόσο θα αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών μακροπρόθεσμα;

Ο Covid-19 πόσο θα αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών μακροπρόθεσμα;

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Σε αυτήν την αναφορά, θα απαντήσουμε στις ακόλουθες επίκαιρες ερωτήσεις:

  • Ποιες δραστηριότητες κάνουν οι άνθρωποι διαφορετικά, και τι θα συνεχίσουν να κάνουν μόλις περιοριστεί το ξέσπασμα;
  • Τι νέες προτεραιότητες έχουν οι καταναλωτές; Ποιοι παράγοντες έχουν πέσει στη λίστα όταν αποφασίζουν για μια αγορά, λόγω του Covid-19;
  • Πώς έχουν προσαρμοστεί οι καταναλωτές στην αγορά συγκεκριμένων αντικειμένων στο διαδίκτυο σε αντίθεση με τη φυσική παρουσία; Και θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διαδικτυακές αγορές για αυτά τα αντικείμενα μόλις μειωθούν τα μέτρα ;

 

Συγκεκριμένα για αυτή την έρευνα εξετάστηκαν 6.915 άτομα σε όλη την Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Σιγκαπούρη, την Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ μέσω των κινητών συσκευών τους. Εξετάστηκαν τα δεδομένα αναζήτησης και  δημόσιες διαδικτυακές συνομιλίες (στα Αγγλικά) σε κοινωνικά δίκτυα, ιστολόγια, φόρουμ και άλλα.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών

Σε αυτήν την ενότητα, θα δούμε δύο σύνολα αριθμών:

Το % των καταναλωτών που σχεδίαζαν να κάνουν μια συγκεκριμένη δραστηριότητα το 2020 πριν από την επιδημία της πανδημίας
Το % των καταναλωτών που σχεδίαζαν να κάνουν μια συγκεκριμένη δραστηριότητα το 2020 πριν από την πανδημία και που εξακολουθούν να σχεδιάζουν να κάνουν τη δραστηριότητα το 2020

Αυτοκίνητο

Στις αρχές του 2020, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπιζε προβλήματα. Το CNN ανέφερε: «Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία βυθίστηκε βαθύτερα στην ύφεση το 2019, με τις πωλήσεις να πέφτουν περισσότερο από 4% καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίστηκαν να βρουν αγοραστές στην Κίνα και την Ινδία. Η πτώση είναι πιθανό να συνεχιστεί και φέτος. ”

Αυτό ήταν πριν κανείς συνειδητοποιήσει πόσο άσχημα θα είχαν τα πράγματα.

Περίπου το 13% των ερωτηθέντων μας είχαν προγραμματίσει να αγοράσουν αυτοκίνητο το 2020 πριν από την επιδημία. Τώρα, μόλις το 58% των ανθρώπων που σχεδίαζαν να αγοράσουν αυτοκίνητο εξακολουθούν να επιθυμούν.

Η πιθανότητα μείωσης των πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 42% θα μπορούσε να είναι καταστροφική, ειδικά όταν η αυτοκινητοβιομηχανία είναι τόσο αναπόσπαστη για την παγκόσμια οικονομία.

Ακόμη και οι λάτρεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μιλάνε για την αγορά αυτοκινήτων λιγότερο. Όπου οι άνθρωποι συζητούν τα αυτοκίνητα των ονείρων τους, ζητούν συμβουλές για τα τρέχοντα αυτοκίνητά τους και μιλούν για τα αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να αγοράσουν οι ίδιοι, η πρόθεση να αγοράσει αναφορές μειώθηκε κατά 13% τον Μάρτιο και τον Απρίλιο σε σύγκριση με τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο.[/vc_column_text][vc_single_image image=”19870″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Αναψυχή και ταξίδια

Ζητήσαμε επίσης από τους ερωτηθέντες μας σχετικά με τα σχέδιά τους για κράτηση ή για διακοπές και αν σχεδίαζαν να αγοράσουν εισιτήρια για φεστιβάλ ή συναυλίες το 2020.

Προ της πανδημίας, το 43% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι σχεδίαζαν να κάνουν κράτηση ή να κάνουν διακοπές το 2020. Μετά το ξέσπασμα, μόλις το 52% αυτών των καταναλωτών σκοπεύουν να το κάνουν.

Εν τω μεταξύ, πριν από το ξέσπασμα, το 22% των ερωτηθέντων μας δήλωσαν ότι σχεδίαζαν να αγοράσουν εισιτήρια για φεστιβάλ και συναυλίες το 2020. Τώρα, μόλις το 44% από αυτούς εξακολουθούν να σχεδιάζουν.

Και πάλι, αυτοί δεν είναι οι πιο ευτυχισμένοι αριθμοί. Ωστόσο, για διακοπές, υπάρχουν πιθανές εναλλακτικές λύσεις για μεγάλα ταξίδια στο εξωτερικό.

Χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Έρευνας Καταναλωτών, διαπιστώσαμε μια πρόσφατη αύξηση στις αναφορές στην αγγλική γλώσσα για διαμονή και κάμπινγκ, καθώς οι άνθρωποι κοιτάζουν πιο κοντά στο σπίτι όταν σχεδιάζουν για το επόμενο έτος.

Οι αναφορές “Staycation” τον Ιανουάριο – Απρίλιο 2020 αυξήθηκαν κατά 41% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2019.

Το κάμπινγκ είναι μια ιδιαίτερα δημοφιλής εναλλακτική λύση στις παραδοσιακές διακοπές. Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, υπήρχαν 375 χιλιάδες κοινωνικοί συγγραφείς που συζητούσαν σχέδια κάμπινγκ ως εναλλακτική λύση για ένα ταξίδι στο εξωτερικό. Εν τω μεταξύ, η πεζοπορία και το σακίδιο πλάτης είναι επίσης βασικοί παράγοντες της συνομιλίας.

Η πανδημία έχει κάνει τους ανθρώπους να κοιτάζουν λαχταριστά στο υπέροχο ύπαιθρο, ειδικά εν μέσω μέτρων κλειδώματος. Αλλά ακόμη και τα «εναλλακτικά» ταξίδια που αναφέρονται παραπάνω ενδέχεται να περιοριστούν για λίγο, ανάλογα με τη χώρα.

Βελτίωση σπιτιού

Όταν ρωτήσαμε τους ανθρώπους σχετικά με τις αλλαγές που σκοπεύουν να κάνουν στα σπίτια τους, τα αποτελέσματα ήταν αρκετά παρόμοια παρόλο που τα σημεία τιμών για κάθε επιλογή είναι σημαντικά διαφορετικά.

Για την ερώτησή μας σχετικά με τα σχέδια πριν από το ξέσπασμα του Covid-19, το 18% των ερωτηθέντων σχεδίαζε να αγοράσει νέα έπιπλα, το 18% σχεδίαζε να κάνει βελτιώσεις σπιτιού μεγάλης κλίμακας και το 11% σχεδίαζε να μετακομίσει σπίτι το 2020

Τώρα το ξέσπασμα έχει εξαπλωθεί σε ολόκληρο τον κόσμο, περίπου το 60% των ανθρώπων σκοπεύουν να περάσουν με τα σχέδιά τους.

Το 63% εξακολουθεί να σχεδιάζει να κάνει βελτιώσεις στο σπίτι μεγάλης κλίμακας το 2020
Το 63% σκοπεύει ακόμη να αγοράσει νέο σπίτι / διαμέρισμα το 2020
Το 60% σχεδιάζει να αγοράσει νέα έπιπλα φέτος το 2020[/vc_column_text][vc_single_image image=”19871″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Ρούχα και παπούτσια

Τι γίνεται με τις μικρότερες αγορές;

Προβλέψιμα, πολλοί από τους ερωτηθέντες μας είχαν προγραμματίσει να αγοράσουν ρούχα και παπούτσια το 2020 και πολλοί από αυτούς σχεδιάζουν ακόμη να το κάνουν.

Το 73% των ατόμων που σχεδίαζαν να αγοράσουν νέα ρούχα ή παπούτσια φέτος σκοπεύουν να τα αγοράσουν.

Σημείωση: Δείτε την παρακάτω ενότητα σχετικά με τους καταναλωτές που αγοράζουν ρούχα στο διαδίκτυο από το ξέσπασμα – πολλοί από αυτούς σκοπεύουν να συνεχίσουν να το κάνουν, ακόμα κι αν δεν αγόραζαν συνήθως ρούχα στο διαδίκτυο πριν.

Όλα αυτά έχουν νόημα. Ενώ οι μεγαλύτερες αγορές αναβάλλονται, οι άνθρωποι εξακολουθούν να σχεδιάζουν να κάνουν τις μικρότερες (αναμφισβήτητα απαραίτητες). Οι καταναλωτές πρέπει να διασκεδάσουν επίσης.  Στα δημοφιλή είδη περιλαμβάνονται βιβλία, βιντεοπαιχνίδια και πάνινα παπούτσια.

Θέσεις εργασίας

Ένα άλλο ερώτημα που ρωτήσαμε τους καταναλωτές σχετικά με τη μελλοντική τους σκέψη ήταν αν σχεδίαζαν να αλλάξουν εργασία το 2020.

Πριν από το ξέσπασμα, περίπου το 15% των ερωτηθέντων μας δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αλλάξουν τη δουλειά που κάνουν φέτος. Τώρα, το 67% αυτών των καταναλωτών σκοπεύουν ακόμη, ενώ το 33% φαίνεται να έχει εγκαταλείψει την ιδέα.

Το ποσοστό που εξακολουθεί να σχεδιάζει να αλλάξει ρόλους είναι εξαιρετικά υψηλό δεδομένης της ταραχώδους αγοράς εργασίας αυτή τη στιγμή.

Φυσικά, η εικόνα είναι εξαιρετικά αναμεμιγμένη όσον αφορά τις απόψεις σχετικά με τις θέσεις εργασίας, ειδικά καθώς οι καταστάσεις είναι διαφορετικές για όλους. Όμως, τους τελευταίους μήνες σίγουρα έδωσαν σε πολλούς ανθρώπους χρόνο να σκεφτούν τι είναι σημαντικό για αυτούς και ίσως τι θέλουν από τη δουλειά που κάνουν.

Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις αλλαγές, τα εργασιακά περιβάλλοντα δεν πρόκειται ποτέ να είναι το ίδιο ξανά. Τώρα που πολλοί έχουν αποδείξει ότι μπορούν να εργαστούν αποτελεσματικά από το σπίτι, οι εργοδότες ενδέχεται να αρχίσουν να προσαρμόζουν τις πολιτικές τους για την απομακρυσμένη εργασία. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υπάρχουν χιλιάδες άνθρωποι που μιλούν για το πώς «πραγματικά τους αρέσει» ή «αγαπούν» να εργάζονται από το σπίτι, και οι γυναίκες μιλάνε για αυτό περισσότερο από τους άνδρες (το 57% των συγγραφέων που ταξινομούνται με βάση το φύλο μιλούν για απόλαυση της εργασίας από το σπίτι ήταν από γυναίκες).[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Τώρα και μετά

Ένας άλλος τρόπος να δούμε πώς θα ενεργούν οι καταναλωτές του μέλλοντος είναι να εξετάσουμε τι κάνουν αυτήν τη στιγμή και τι πιστεύουν ότι θα συνεχίσουν να κάνουν.

Για παράδειγμα, όλοι παρατηρήσαμε πανικό να αγοράζουν διάφορα είδη τους τελευταίους μήνες. Οι οικονομικές ανησυχίες είναι επίσης έντονες. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι μιλούν και ζητούν συμβουλές για την εξοικονόμηση χρημάτων τους στο Διαδίκτυο, υποδηλώνοντας μια μεγάλης κλίμακας προσπάθεια για τη δημιουργία ενός δικτύου ασφαλείας.

Θα συνεχίσει όμως αυτή η συμπεριφορά;

Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι το 68% εκείνων που προσπάθησαν να εξοικονομήσουν περισσότερα κατά τη διάρκεια της πανδημίας δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να το κάνουν μόλις περιοριστεί το ξέσπασμα.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Εν τω μεταξύ, το 41% ​​εκείνων που αγόρασαν περισσότερα οικιακά αγαθά από το συνηθισμένο εν μέσω του σχεδίου επιδημίας για να συνεχίσουν να το κάνουν μόλις περιοριστεί ο ιος.

Ο αριθμός είναι σημαντικά μικρότερος για τα παντοπωλεία, κάτι που έχει νόημα – τείνουν να έχουν μικρή διάρκεια ζωής.

Το αν οι καταναλωτές που επιθυμούν να εξοικονομήσουν χρήματα ή να αποθηκεύσουν οικιακά είδη όπως προϊόντα καθαρισμού ή χαρτί υγείας θα συνεχίσουν να το κάνουν αυτό για τα επόμενα χρόνια είναι δύσκολο να το πούμε. Ωστόσο, τα δεδομένα δείχνουν σίγουρα κάποιο κενό σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, που αφήνεται πίσω από τον πανικό των μικρών προμηθειών και των απωλειών θέσεων εργασίας που σχετίζονται με το Covid-19.

Το χαρτί υγείας θα μπορούσε να συνεχίσει να πωλείται καλά για πολλούς μήνες ακόμα.

Και τι να περιμένουμε;

Κοιτώντας στο τέλος του 2020, πώς αισθάνονται οι καταναλωτές για τις διακοπές;

Τα αποτελέσματα είναι λίγο καταθλιπτικά.

Το 44% των καταναλωτών πιστεύουν ότι θα ξοδεύουν λιγότερα για δώρα διακοπών και γιορτές φέτος σε σύγκριση με πέρυσι.
Το 45% πιστεύει ότι θα ξοδέψουν περίπου το ίδιο ποσό
11% πιστεύουν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα από πέρυσι[/vc_column_text][vc_single_image image=”19872″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Οι νέοι διαδικτυακοί πελάτες αγαπούν την εμπειρία

Για άλλη μια φορά, ζητήσαμε από τους ερωτηθέντες στην έρευνα να μας πουν πώς άλλαξαν τη συμπεριφορά τους. Πρώτον, τους ρωτήσαμε για τα πράγματα που αγόρασαν στο διαδίκτυο από το ξέσπασμα που συνήθως δεν θα είχαν από το διαδίκτυο.

Περισσότερο από το 20% των ερωτηθέντων μας δήλωσαν ότι αγόρασαν ρούχα, είδη παντοπωλείου ή προϊόντα περιποίησης και προϊόντα ομορφιάς στο διαδίκτυο, όταν κανονικά δεν θα τα είχαν. Αυτό είναι ένα σημαντικό άλμα στο έθιμο.

Τα έπιπλα είδαν λιγότερους πελάτες να μιλούν για online αγορές, κάτι που έχει νόημα. Ειδικά όταν κάνετε μια μεγάλη επένδυση, είναι πιθανό οι άνθρωποι να θέλουν να δουν κάτι από κοντά και στο κατάστημα πριν δεσμευτούν για την αγορά.

Επιστροφή κλήσης: Συγκρίνετε αυτό με τα δεδομένα με αυτά που είδαμε παραπάνω σχετικά με τα σχέδια των καταναλωτών – το 60% εκείνων που σχεδίαζαν να επενδύσουν σε έπιπλα το 2020 εξακολουθούν να το κάνουν. Θα ήθελαν να ανοίξουν ξανά τα καταστήματα επίπλων το συντομότερο δυνατό.

Κοιτάζοντας το μέλλον, θέλαμε να μάθουμε πόσους από αυτούς τους νέους αγοραστές στο Διαδίκτυο θα συνέχιζαν να αγοράζουν πράγματα στο διαδίκτυο τώρα που είχαν ήδη την εμπειρία. Πάνω από το 50% των νέων διαδικτυακών καταναλωτών σε όλες τις κατηγορίες δήλωσαν ότι θα το κάνουν.

Ο αριθμός είναι ιδιαίτερα υψηλός για όσους έχουν αγοράσει ρούχα στο διαδίκτυο – το 73% δηλώνει ότι θα συνεχίσει να το κάνει μετά το ξέσπασμα. Δεδομένου ότι τόσοι πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να σχεδιάζουν να αγοράσουν ρούχα το 2020 (βλ. Πρώτη ενότητα), αυτό είναι πραγματικά ενθαρρυντικό για τους μεγάλους εμπόρους μόδας.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις επίπλων, ενώ είναι μικρότερες σε αριθμό, έχουν υψηλό ποσοστό ικανοποίησης των πελατών από την εμφάνιση αυτού. Πάνω από το 60% των νέων διαδικτυακών πελατών επίπλων λένε ότι θα αγοράσουν ξανά διαδικτυακά.

Το ίδιο ισχύει και για τους πελάτες παντοπωλείων, σηματοδοτώντας μια δυνητικά τεράστια αλλαγή για τους εμπόρους λιανικής πώλησης τροφίμων που θα μπορούσαν να συνεχίσουν να βλέπουν λιγότερες επιπτώσεις στο κατάστημα και περισσότερο διαδικτυακή συνήθεια.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Συμπερασματικά

Η ιστορία αυτής της έκθεσης είναι ένα μείγμα αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας, εμπιστοσύνης και νευρικότητας.

Μερικοί άνθρωποι «κολλάνε στις συνήθειές τους», δεν προσαρμόζουν τα σχέδιά τους για το 2020 παρά τον ιό. Για άλλους, οι συμπεριφορές και τα σχέδιά τους έχουν αλλάξει εντελώς και αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να είναι μόνιμες.

Τώρα που οι μάρκες είχαν χρόνο να αντιδράσουν στους περίεργους μήνες που είχαμε, η επόμενη φάση που όλοι αντιμετωπίζουμε είναι να ξανασκεφτούμε και να ξαναχτίσουμε, για να βεβαιωθούμε ότι η επιχείρηση μπορεί να γίνει με βιώσιμο τρόπο και για να διασφαλιστεί ότι οι νέες συνήθειες και ανάγκες των πελατών έρχονται σε προτεραιότητα.

Ο οδηγός των μεγάλων αποφάσεων που θα ληφθούν τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, αυτό που καθορίζει την πορεία μιας επιχείρησης, πρέπει να είναι η φωνή του πελάτη..[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Σχόλια μέσω Facebook