Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) είναι η διαδικασία με την οποία ένας ιστότοπος κατατάσσεται υψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης, αυξάνοντας έτσι την προβολή του στους πιθανούς πελάτες.
Ο απώτερος στόχος αυτής της πρακτικής ψηφιακού μάρκετινγκ είναι να αυξήσει τόσο την ποιότητα όσο και την ποσότητα της επισκεψιμότητας στις ιστοσελίδες.
Το SEO μπορεί να φαίνεται σαν μια τρομακτική εργασία για κάθε ιδιοκτήτη επιχείρησης, ειδικά για εκείνους που μόλις αρχίζουν να μαθαίνουν και να παίζουν μαζί του. Η πραγματικότητα είναι ότι το SEO δεν χρειάζεται να είναι μια δύσκολη ή χρονοβόρα διαδικασία, μπορεί πραγματικά να είναι πολύ διασκεδαστική – εάν αποφύγετε αυτά τα 4 κοινά λάθη SEO.
Διπλότυπο περιεχόμενο στον ιστότοπο
1) Διπλότυπο Περιεχόμενο
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη SEO είναι να έχετε διπλό περιεχόμενο στον ιστότοπό σας. Αυτό συμβαίνει όταν έχετε πολλές σελίδες στον ιστότοπό σας με πολύ παρόμοιο ή ίδιο περιεχόμενο. Αυτό μπορεί να κάνει το Google να κατατάξει τον ιστότοπό σας χαμηλότερα, επειδή οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης θεωρούν αυτές τις σελίδες ως μη πρωτότυπες και δεν έχουν αξία για τους χρήστες.
Για να το αποφύγετε αυτό, βεβαιωθείτε ότι όλο το περιεχόμενο του ιστότοπού σας είναι πρωτότυπο και υψηλής ποιότητας. Μπορείτε να το κάνετε αυτό γράφοντας φρέσκο, νέο περιεχόμενο σε τακτική βάση και ελέγχοντας ξανά την εργασία σας πριν τη δημοσίευση, για να βεβαιωθείτε ότι δεν είναι πολύ παρόμοια με άλλες σελίδες στον ιστότοπό σας.
Διπλότυπες ετικέτες τίτλου
Αυτό συμβαίνει όταν έχετε πολλές σελίδες στον ιστότοπό σας με την ίδια ετικέτα τίτλου. Μιλήστε με τον προγραμματιστή σας για να βεβαιωθείτε ότι έχει βάλει μοναδικές ετικέτες τίτλου για κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας.
Διπλότυπες μετα-περιγραφές
Αυτό συμβαίνει όταν μία ή περισσότερες σελίδες στον ιστότοπό σας έχουν ίδιες μετα-περιγραφές. Αν και μπορεί να μοιάζει σαν αγγαρεία η δημιουργία μιας μοναδικής και συναρπαστικής μετα-περιγραφής για κάθε ιστοσελίδα, αξίζει τον χρόνο που επενδύσατε. Απλώς ελέγξτε το ιστολόγιό μας εδώ για μερικές βασικές συμβουλές σχετικά με τη σύνταξη αποτελεσματικών μετα-περιγραφών.
Διπλότυπο αντίγραφο ιστοσελίδας
Αυτό συμβαίνει όταν έχετε το ίδιο γραπτό περιεχόμενο στις σελίδες του ιστότοπού σας. Αυτό μπορεί να είναι λιγότερο πιθανό να συμβεί σε σύγκριση με μια διπλή ετικέτα τίτλου ή μετα-περιγραφή, αλλά είναι πάντα σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι κάθε ιστοσελίδα είναι γραμμένη με μοναδικό και φιλικό προς το SEO τρόπο.
Η ουσία: να είστε πρωτότυποι και να ελέγχετε πάντα την εργασία σας.
Πώς να αποφύγετε το διπλότυπο περιεχόμενο
Βεβαιωθείτε ότι εσείς ή ο προγραμματιστής σας δημιουργείτε μοναδικές ετικέτες τίτλου SEO και μεταπεριγραφές για κάθε σελίδα στον ιστότοπό σας. Γράψτε μοναδικό αντίγραφο ιστοσελίδας για όλες τις σελίδες σας και πάντα να ελέγχετε ξανά την εργασία σας πριν τη δημοσίευση.
Όσο προσεκτικός κι αν είσαι, λάθη γίνονται. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν πρόκειται για SEO, όπου ακόμη και το παραμικρό λάθος μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην κατάταξή σας. Θυμηθείτε να είστε χαλαροί με τον εαυτό σας και να μην αγχώνεστε πολύ όταν συμβαίνει αυτό. Ρίξτε μια ματιά στο σφάλμα, κάντε τη διόρθωση και συνεχίστε να χρησιμοποιείτε τις βέλτιστες πρακτικές SEO καθώς προχωράτε.
Να λείπουν χαρακτηριστικά στα αποτελέσματα αναζήτησης
2) Χαρακτηριστικά που λείπουν
Ένα άλλο συνηθισμένο απο τα λάθη SEO είναι ότι λείπουν χαρακτηριστικά στον ιστότοπό σας. Τα χαρακτηριστικά είναι γραπτά κομμάτια πληροφοριών που λένε στις μηχανές αναζήτησης τι είναι μια συγκεκριμένη σελίδα. Εάν στον ιστότοπό σας λείπουν χαρακτηριστικά, οι σελίδες σας ενδέχεται να μην κατατάσσονται τόσο ψηλά όσο θα μπορούσαν.
Συνήθη παραδείγματα χαρακτηριστικών που λείπουν
Λείπει εναλλακτικό κείμενο
Η χρήση εναλλακτικού κειμένου σε εικόνες είναι μια από τις πιο βασικές αλλά σημαντικές πρακτικές SEO. Τα χαρακτηριστικά Alt (alt text) λένε στις μηχανές αναζήτησης τι είναι οι εικόνες του ιστότοπού σας και βοηθούν τους ανιχνευτές να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενό σας και να το κατατάξουν ανάλογα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Όταν λείπει εναλλακτικό κείμενο, οι ανιχνευτές μηχανών αναζήτησης δεν μπορούν επίσης να κατανοήσουν το περιεχόμενό σας, γεγονός που μπορεί να βλάψει την κατάταξη του ιστότοπού σας. Για λόγους προσβασιμότητας, η μη ύπαρξη εναλλακτικού κειμένου μπορεί να κάνει τις εικόνες σας απρόσιτες σε άτομα με προβλήματα όρασης.
Κακό για τα προγράμματα ανίχνευσης μηχανών αναζήτησης και την εμπειρία χρήστη, η έλλειψη εναλλακτικού κειμένου δεν είναι ποτέ καλό. Για να αποφύγετε αυτό, φροντίστε να χρησιμοποιείτε πάντα περιγραφικό εναλλακτικό κείμενο σε όλες τις εικόνες στον ιστότοπό σας!
Λείπουν μετα-περιγραφές
Οι μετα-περιγραφές είναι τα σύντομα αποσπάσματα κειμένου που εμφανίζονται κάτω από τον τίτλο της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Οι μετα-περιγραφές είναι σημαντικές γιατί βοηθούν τους χρήστες να κατανοήσουν τι είναι η σελίδα προορισμού σας και αν θα απαντήσει στο ερώτημα αναζήτησής τους. Τελικά, οι μετα-περιγραφές έχουν μεγάλο βάρος όταν οι χρήστες αποφασίζουν αν θα κάνουν κλικ στον σύνδεσμό σας ή όχι.
Εάν λείπει η μετα-περιγραφή σας, η Google θα τραβήξει αυτόματα τυχαίο κείμενο από τον ιστότοπό σας για να καλύψει αυτόν τον χώρο στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους χρήστες, εάν η μετα-περιγραφή που γράφει η Google δεν αποτελεί ακριβή αναπαράσταση του περιεχομένου σας, κάτι που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κατάταξή σας. Για να αποφύγετε αυτό, φροντίστε να συμπεριλαμβάνετε πάντα μια περιγραφική και δελεαστική μετα-περιγραφή σε όλες τις σελίδες σας!
Σημείωση σχετικά με τις μετα-περιγραφές: Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ακόμα κι αν όλες οι ιστοσελίδες σας έχουν βελτιστοποιημένες μετα-περιγραφές, η Google μερικές φορές θα εξακολουθεί να ξαναγράφει τη μετα-περιγραφή σας για εσάς στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μην πανικοβληθείτε αν δείτε ότι συμβαίνει αυτό, είναι στην πραγματικότητα πιο συνηθισμένο από όσο νομίζετε. Διαβάστε περισσότερα σχετικά με τη μεταβαλλόμενη σημασία των μετα-περιγραφών στην πρόσφατη ανάρτησή μας στο ιστολόγιο εδώ.
Χρησιμοποιώντας ετικέτες τίτλου (h1s, h2s, h3s)
Η ετικέτα τίτλου είναι το κείμενο που εμφανίζεται σε όλο το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας και χρησιμεύει ως τίτλος για τη διάσπαση του κειμένου. Οι ετικέτες τίτλου βοηθούν στην καθοδήγηση των ανιχνευτών και των χρηστών των μηχανών αναζήτησης στο περιεχόμενό σας και διευκολύνουν την κατανόηση τους. Οι ετικέτες τίτλου ενθαρρύνονται για εμπειρία χρήστη, γιατί ας είμαστε ειλικρινείς – ποιος θέλει να διαβάσει μια ανάρτηση ιστολογίου 2.500 λέξεων χωρίς διαλείμματα μεταξύ των ενοτήτων; Βοηθούν τους χρήστες να περιηγηθούν στο περιεχόμενό σας, να βρουν ακριβώς αυτό που αναζητούν και να αφήσουν τη σελίδα σας ικανοποιημένη. Εάν λείπουν ή εάν δεν έχουν μορφοποιηθεί σωστά, η σελίδα σας μπορεί να καταταχθεί χαμηλότερα λόγω κακής UX. Για να αποφύγετε αυτό, φροντίστε να χρησιμοποιείτε περιγραφικές και φιλικές προς το SEO ετικέτες τίτλου (h1, h2, h3) σε όλες τις σελίδες σας.
Λέξη-κλειδία
3) Λέξη-κλειδί
Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι εξαιρετική, αλλά η ισορροπία μεταξύ της σωστής ποσότητας βελτιστοποίησης λέξεων-κλειδιών και της παροχής μιας θετικής εμπειρίας χρήστη είναι κάπως μια κατάσταση επικίνδυνη. Το γέμισμα με λέξεις-κλειδιά είναι μια πρακτική SEO που δεν έχει νόημα και μπορεί να έχει μόνιμες αρνητικές επιπτώσεις στην επισκεψιμότητα και την αξιοπιστία του ιστότοπού σας.
Τι είναι το γέμισμα με λέξεις-κλειδιά;
Το γέμισμα λέξεων-κλειδιών είναι μια τεχνική SEO black hat που περιλαμβάνει υπερβολική χρήση λέξεων-κλειδιών SEO σε μια σελίδα ή σε έναν ιστότοπο. Η ιδέα είναι ότι αν στριμώξετε αρκετές λέξεις-κλειδιά υψηλής επισκεψιμότητας στη σελίδα σας πολλές φορές, η Google θα την κατατάξει υψηλότερα. Αν ήταν τόσο εύκολο όμως… Η πραγματικότητα είναι ότι η γέμιση λέξεων-κλειδιών μπορεί πραγματικά να βλάψει την κατάταξή σας στο SEO, καθώς και την εμπειρία του χρήστη σας.
Πώς μπορώ να αποφύγω την κατά λάθος γέμιση λέξεων-κλειδιών;
Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε την κατά λάθος γέμιση λέξεων-κλειδιών είναι να χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά SEO φυσικά σε όλο το περιεχόμενό σας. Μην τα πιέζετε εκεί που δεν τους αρμόζει. Το να γράψετε για τον χρήστη πρώτα και όχι για τον ανιχνευτή της μηχανής αναζήτησης είναι το καλύτερο στοίχημά σας. Έχετε υπόψη σας τις λέξεις-κλειδιά που έχετε ερευνήσει και εφαρμόστε τις φυσικά σε όλο το περιεχόμενο. Θα ξέρετε ότι γεμίζετε λέξεις-κλειδιά όταν το περιεχόμενο είναι αφύσικο στην ανάγνωση και φαίνεται αναγκαστικό.
404 Η σελίδα δεν βρέθηκε
4) Κατεστραμμένοι σύνδεσμοι
Τελευταίο αλλά σίγουρα όχι λιγότερο σημαντικό απο τα λάθη SEO, οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι είναι ένα συνηθισμένο – αλλά εύκολα αποτρέψιμο – λάθος SEO που μπορεί να βλάψει την κατάταξη του ιστότοπού σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι προκύπτουν όταν οι υπάρχοντες εσωτερικοί ή εξωτερικοί προορισμοί συνδέσμων σε μια ιστοσελίδα έχουν αλλάξει χωρίς να έχει τεθεί σε εφαρμογή ανακατεύθυνση ή όταν έχει αφαιρεθεί η σελίδα στην οποία οδηγούν. Είναι επιβλαβείς για το SEO, αλλά μπορούν εύκολα να διορθωθούν αν ξέρετε τι ψάχνετε.
Πώς μπορώ να ξέρω αν έχω κατεστραμμένους συνδέσμους στον ιστότοπό μου;
Ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε εάν έχετε κατεστραμμένους συνδέσμους στον ιστότοπό σας είναι να εκτελέσετε έναν έλεγχο ιστότοπου. Υπάρχουν εκατοντάδες εργαλεία και επεκτάσεις SEO που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο για να εκτελέσετε έναν έλεγχο ιστότοπου για τον ιστότοπό σας και να ελέγξετε για τεχνικά σφάλματα SEO. Το προσωπικό μας αγαπημένο εδώ στο Eternity είναι το Semrush. Οι έλεγχοι του Semrush αναλύουν σαφώς τα σφάλματα στον ιστότοπό σας κατά το επίπεδο του επείγοντος. Ζητήματα που εμπίπτουν στην κατηγορία που χρήζουν άμεσης προσοχής σημειώνονται ως «λάθη», ακολουθούμενα από «προειδοποιήσεις» και τέλος «ειδοποιήσεις». Οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι θα εμπίπτουν στην κατηγορία “λάθη SEO” και ο Semrush εξηγεί ακριβώς πώς να τα διορθώσετε.
Σπασμένοι εσωτερικοί σύνδεσμοι
Οι κατεστραμμένοι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι ακριβώς όπως ακούγονται – σύνδεσμοι στον ιστότοπό σας που δεν λειτουργούν πλέον. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι η σελίδα προορισμού του συνδέσμου έχει διαγραφεί ή επειδή η διεύθυνση URL έχει αλλάξει από τον προγραμματιστή σας χωρίς να έχει τεθεί σε εφαρμογή ανακατεύθυνση.
Κατεστραμμένοι εξωτερικοί σύνδεσμοι
Οι κατεστραμμένοι εξωτερικοί σύνδεσμοι είναι σύνδεσμοι που μεταβαίνουν από τον ιστότοπό σας σε άλλους ιστότοπους στο Διαδίκτυο. Εάν ο εξωτερικός σύνδεσμος δεν είναι πλέον έγκυρος, οδηγεί τον χρήστη σε μια σελίδα 404, βλάπτοντας την εμπειρία χρήστη και βλάπτοντας την κατάταξή σας στο SEO.
Πώς να διορθώσετε κατεστραμμένους συνδέσμους;
Οι ανακατευθύνσεις είναι ο καλύτερος τρόπος για να διορθώσετε κατεστραμμένους συνδέσμους. Συνιστούμε να εφαρμόσετε μια ανακατεύθυνση 301 για οποιαδήποτε σελίδα δεν υπάρχει πλέον ή εάν έχετε κάνει αλλαγές URL στον ιστότοπό σας. Η εφαρμογή μιας ανακατεύθυνσης σημαίνει ότι ο προγραμματιστής σας εισάγει τον κώδικα του ιστότοπού σας και του λέει να μεταβεί σε έναν νέο προορισμό όταν κάποιος προσπαθεί να αποκτήσει πρόσβαση σε μια κατεστραμμένη διεύθυνση URL. Αφού επιβεβαιώσετε ότι όλοι οι κατεστραμμένοι σύνδεσμοι έχουν επιδιορθωθεί, εκτελέστε έναν άλλο έλεγχο SEO για να βεβαιωθείτε ότι καμία από τις κατατάξεις SEO σας δεν επηρεάστηκε από το πρόβλημα του κατεστραμμένου συνδέσμου.
Προσοχή σε αυτά τα πραγματικά λάθη SEO και έχετε θέσει ήδη τις βάσεις για την παρουσίαση του ποιοτικού σας κειμένου στο κοινό!