Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί οι περισσότερες επιχειρήσεις όπως μια Start Up επιχείρηση, αποτυγχάνουν;
Εδώ θα δείτε ποιοι είναι οι πιο συνηθισμένοι λόγοι!
Όλοι ονειρεύονται να είναι το αφεντικό του εαυτού τους, αλλά μόνο λίγοι καταλαβαίνουν γιατί αποτυγχάνουν πολλές άλλες επιχειρήσεις.
Πολλοί ξεκινούν επιχειρήσεις ή έχουν ήδη, γι ‘αυτό το ενδιαφέρον για την αύξηση των πιθανοτήτων επιτυχίας αποτελεί προτεραιότητα.
Συγκεντρώσαμε έναν κατάλογο παραγόντων που επηρεάζουν τον λόγο για τον οποίο μια Start Up επιχείρηση δεν ευδοκιμεί στο περάσμα του χρόνου τελικά..
1: Δεν υπάρχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Όλα ακούγονται ειδυλιακά και συναρπαστικά, θα ξεκινήσετε μια επιχείρηση, θα τις δείτε όλοι γύρω σας, έτσι ώστε να σκεφτείτε τον εαυτό σας, και θα πείτε.. γιατί δεν θα είμαι επιτυχημένος επιχειρηματίας. Υπάρχουν πολλές ιδέες και είναι απόλυτα κατανοητό.
Μπορείτε να δανειστείτε χρήματα από τους 3 Φ, οικογένεια, φίλους και άλλους … και να ανοίξετε μια καφετέρια στο δρόμο σας.
3 μήνες αργότερα, ένα ολοκαίνουργιο Starbucks εμφανίζεται 1 τετράγωνο μακριά από εσάς που φυσικά δεν το είχατε προβλέψει..
Πλέον λιγότεροι άνθρωποι έρχονται, προσπαθείτε να πουλήσετε όλα τα είδη των πραγμάτων στο κατάστημα σας, για να συμπληρώσετε το εισόδημα σας επειδή το ενοίκιό σας τρέχει και φυσικά δεν μπορειτε να παρέχεται τον frappucinno με λάτε κτλ και σε 6 μήνες κλείνετε τελικά..
Είναι σκληρό και είναι εύκολο να κατηγορήσετε την αποτυχία σας στις μεγάλες εταιρείες, όταν στην πραγματικότητα δεν έχετε διαφοροποιηση! Πουλάγατε κάτι που οι άνθρωποι θα μπορούσαν να έχουν αγοράσει οπουδήποτε αλλού, άρα δεν έχετε προσεγγίσει το ζήτημα με έναν καινοτόμο τρόπο, και δεν επωφελήθήκατε από τους νέους πόρους που άλλοι ενδεχομένως δεν είχαν.
Αυτό είναι ακόμα πιο επιταχυνόμενο στον online χώρο, όπου δεν ανταγωνίζεστε μόνο τους ανθρώπους στην περιοχή σας, ανταγωνίζεστε όλους όσους βρίσκονται στον κόσμο!
Ο θρυλικός CEO Jack Welch το έλεγε καλύτερα όταν είπε:
“Εάν δεν έχετε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, μην ανταγωνίζεστε”.
Σας συνιστούμε να πάρετε το βιβλίο του WINNING και εφ ‘όσον έχετε επιχείρηση να το ξαναδιαβάσετε μετά από 18 μήνες. Μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στα 40 χρόνια μαθήματων ένός από του πιο εξέχοντα CEO αυτού του αιώνα .
2: Καμία στρατηγική
Είναι λογικό όλοι να μην έχουν γεννηθεί επιχειρηματίες, αλλά καταλάβαίνουμε πάντα ότι πρέπει να υπάρχει σχέδιο για την επιχείρησή μας. Πρέπει να ξέρετε πού πηγαίνετε και ποια βήματα πρέπει να κάνετε.
Εάν το κάνω αυτό -> τότε μπορώ να κάνω αυτό -> και τότε μπορούμε να επεκταθούμε σε αυτό.
Είναι μια διαδικασία αλυσίδας..
Ο καθένας το αποκαλεί στρατηγική και χωρίς αυτό η επιχείρηση είναι καταδικασμένη να αποτύχει.
Η στρατηγική σας είναι αυτό που σας επιτρέπει να ασχοληθείτε με την αγορά, με το πώς συμπεριφέρεστε σε περιόδους ευημερίας και σε περιόδους κρίσης.
Είναι το θεμέλιο όλων των αποφάσεών σας και σας επιτρέπει να παρακολουθείτε πόσο καλά εκτελείτε τις δράσεις σας.
Το πιο δημοφιλές βιβλίο για τη στρατηγική είναι το Good to Great, από τον Jim Collins.
3: Κακή κατανόηση των αναγκών της αγοράς
Ένα από τα πιο απλά πράγματα που οδηγούν τις εταιρείες στην αποτυχία, είναι ότι αγνοούν τον πελάτη. Αυτό μπορεί να ακούγεται αντίθετο-διαισθητικό, αλλά θα σας σοκαρισει πόσο ευρύτατο είναι αυτό το ζήτημα.
Ακούγοντας τον πελάτη σας είναι μια ανεκτίμητη πρακτική που επιτρέπει σε κάθε εταιρεία να ωριμάσει, να μάθει και να προσαρμοστεί.
Οι πελάτες προσφέρουν συνεχώς ανατροφοδότηση και προτείνουν τι θα χρειαστούν για να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες τους.
Πάντα να έχετε κατά νου τον πελάτη και με βάση τα προβλήματά του μπορείτε να δημιουργήσετε πολύτιμα προϊόντα.
Πιθανώς η πιο ενδιαφέρουσα ιστορία σχετικά με το θέμα είναι αυτή, του πώς η Starbucks που σχεδόν κατέρρευσε υποθέτοντας τι θέλουν οι πελάτες και όχι εστιάζοντας σε αυτό που κάνουν καλύτερα. Μπορείτε να ακούσετε την ιστορία από τον ίδιο τον άνθρωπο, τον Χάουαρντ Σουλτς στο βιβλίο του “Συνεχώς” ή αν σκεφτόμαστε πώς αισθάνονται οι πελάτες σας, διαβάστε την εμπειρία του Starbucks: 5 αρχές για απο το συνηθισμένο στο εξαίρετο από τον Joseph Michelli.
4: Λάθος συνεργάτες
Οι συνεργασίες είναι πάντοτε δύσκολες, ιδιαίτερα όταν οι ιδρυτές δεν αλληλοσυμπληρώνονται αλλά αναπτύσσονται με διαφορετικές κινήσεις και προτεραιότητες.
Ως άνθρωποι είμαστε περίπλοκα όντα, οι επιθυμίες μας και με μετατοπίσεις της επικέντρωσης μας , καθώς περνάει ο καιρός επηρεάζεται από μια σειρά μεταβλητών.
Φανταστείτε να είστε στο μέλλον, σε ένα έργο και να διαπιστώσετε ότι ο συνεργάτης σας δεν αισθάνεται πλέον την ίδια φλόγα, που έχετε σχετικά με αυτήν την επιχείρηση ή απλώς έχει διαφορετική ιδέα για το τι πρέπει να μοιάζει η επιχείρηση. Τότε το πιο πιθανόν να ακουλουθήσετε διαφορετικούς δρόμους λόγω των διαφορετικών κινήτρων.
Και αυτό είναι το πιο ήπιο από τα αποτελέσματα..
Συζητήστε με οποιονδήποτε επιχειρηματία κεφαλαίων στην Silicon Valley και θα σας πουν τρελές ιστορίες για τους ιδρυτές που μαχαιρώνουν ο ένας τον άλλον στην πλάτη για να πάρουν το πάνω χέρι. Ακόμη και οι πιο διάσημες εταιρείες έχουν παρόμοιες ιστορίες.
Οι ιδρυτές του snapchat παράκαμψαν τον 3ο cofunder όταν η επιχείρηση άρχισε να αποδίδει. Ολόκληρη η υπόθεση κατέληξε σε διακανονισμό 157 εκατομμυρίων δολαρίων τελικά..
Είναι δύσκολο φυσικά να ξεκινήσει κανείς μόνος του, αλλα αν μπορεί , ισως ειναι και καλύτερα..
5: Έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος
Για να είμαι ειλικρινής, μερικοί άνθρωποι έχουν περισσότερη αίσθηση για τις επιχειρήσεις από άλλους, με τον ίδιο τρόπο που μερικοί άνθρωποι είναι καλύτεροι στο σχέδιο ή στην ποίηση ανάλογα.
Η επιχείρηση είναι βασικά μαθηματικά που κάνετε για να υπάρχει κέρδος.
Αυτός είναι επίσης ένας από τους λόγους που οι περισσότεροι άνθρωποι δεν πηγαίνουν καλά, είναι κακοί στην επιχείρηση, όπου η επιχείρηση είναι οι ίδιοι φυσικα.
Κατανοώντας πόσο κοστίζει η λειτουργία μιας επιχείρησης, πόσο χρειάζεται να δημιουργεί ο κάθε εργαζόμενος για να διατηρήσει τη δική του θέση εργασίας, όλα αυτά οδηγούν στο πόσο κοστίζουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας.
6: Έλλειψη κεφαλαίου
Αν θέλαμε να ζητήσουμε από τους περισσότερους από εσάς ποιος είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν έχετε επιχείρηση, ίσως η πλειονότητα από εσάς σιγουρα θα πείτε: έλλειψη χρημάτων.
Είναι κατανοητό σε κάποιο βαθμό ότι πιστεύετε ότι χρειάζεστε μεγάλα χρηματικά ποσά για να ξεκινήσετε μια επιχείρηση, αλλά αυτή είναι μια δικαιολογία που πολλοι άνθρωποι την αναφέρουν για να δικαιολογήσουν την έλλειψη προσπαθειών τους.
Τα χρήματα δεν αποτελούν ποτέ πρόβλημα όταν έχετε χρόνο και δεξιότητες.
Η αλήθεια είναι ότι είναι εύκολο να κερδίσετε περισσότερα χρήματα όταν έχετε ήδη χρήματα, ο πραγματικός όμως ειδοποιός διαφορά είναι είναι να κερδίσετε χρήματα όταν δεν έχετε…
Η έλλειψη κεφαλαίων δεν είναι ποτέ ο κύριος λόγος για τον οποίο οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν. Είναι συνήθως κακή διαχείριση των υφιστάμενων πόρων, η ιδέα είναι κακή, η εφαρμογή είναι κακή και ούτω καθεξής.
Η καλύτερη σύσταση είναι να μειώσετε ορισμένες ώρες ύπνου και να υπολογίσετε πώς να αποκτήσετε το απαραίτητο κεφάλαιο είτε με κάποιες ώρες από την εργασία σας είτε παράπλευρα. Αυτό θα πρέπει να είναι μια πολύ σύντομη δέσμευση, για να αρχίσει να κινείται η αγοραστική δύναμη και στη συνέχεια εναπόκειται σε εσάς να διαχειριστείτε αυτά τα κεφάλαια.
7: Κλιμάκωση πολύ γρήγορα
Μιλήσαμε για την περίπτωση όταν δεν υπάρχουν τα χρήματα, τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε όταν έχετε πάρα πολλά χρήματα στα χέρια σας.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι μεγάλες νεοσύστατες εταιρείες αποτυγχάνουν.
Παρακάτω είναι μια ιστορία που γνωρίζω και προσωπικά:
Η εταιρεία Χ συγκεντρώνει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό, το γιορτάζει και στη συνέχεια ξεκινά τη μίσθωση μιας ομάδας ανθρώπων. Δεν είχαν κέρδη ακόμα, αλλά είχαν ένα μακροπρόθεσμο όραμα με τον ίδιο τρόπο που έκανε το Google.
Παίρνουν ακόμη και κάποια κάλυψη από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι άνθρωποι σκέφτονται ότι μπορεί να είναι κάτι μεγαλειώδες…
Οι επενδυτές ενδιαφέρονται, αλλά είναι περίεργοι για την ομάδα, το προϊόν και την έλλειψη εσόδων.
3 χρόνια αργότερα, ακούμε ότι η εταιρεία κλείνει, αρχειοθετείται για πτώχευση και απολύει εκατοντάδες υπαλλήλους.
Για κάθε Google ή Amazon που το έκαναν, υπάρχουν χιλιάδες εταιρείες που πέθαναν προσπαθώντας να κάνουν το ίδιο πράγμα, μόνο που δεν είχαν τα συστατικά για να αναπτυχθούν βιώσιμα, αντ ‘αυτού, επεστρεψαν ολες οι λάθος στρατηγικές τους..
Δεν είναι κάθε επιχείρηση για να είναι μια μεγάλη πολυεθνική, με χιλιάδες υπαλλήλους. Όσο περισσότεροι άνθρωποι υπάρχουν για να διαχειριστούν τόσο υψηλότερα είναι η πιθανότητα τα πράγματα να ξεφεύγουν από τον έλεγχο.
Η έξυπνη τάση στις επιχειρήσεις είναι να παραμένει όσο το δυνατόν μικρότερη, γεγονός που δίνει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσαρμοστούν και να επανεφεύγουν γρήγορα. Η κλιμάκωση πολύ γρήγορα μπορεί να είναι το τέλος της επιχείρησής σας..
Ένα από τα καλύτερα βιβλία του 2019 επικεντρώνεται ακριβώς στο συγκεκριμένο θέμα. Ονομάζεται Η εταιρεία του ενός από τον Paul Jarvis. Είναι ιδανικό για νέους επιχειρηματίες ή ελεύθερους επαγγελματίες που θέλουν να φτιάξουν μια εταιρεία.
8: Δεν προσαρμόζεται αρκετά γρήγορα
Μιλώντας για την ικανότητά σας να παραμείνετε ευέλικτοι και να προσαρμόζεστε γρήγορα.
Εάν δεν μπορείτε να διαβάσετε τι συμβαίνει με την επιχείρησή σας, να καταλάβετε πώς πηγαίνουν τα πράγματα και πιο σημαντικό ΠΟΤΕ αλλάζουν πηγαίνουν στη βιομηχανία που βρίσκεστε, μπορεί να μείνει πίσω.
Μερικοί άνθρωποι απλά δεν βλέπουν την αλλαγή να έρχεται και έτσι καταλήγουν τελευταιοι στην αγορά..
Ποτέ νωρίτερα στην ιστορία του εμπορίου δεν είχαμε αυτό το γρήγορο ρυθμό όσον αφορά την καινοτομία και τις αλλαγές στις συμπεριφορές των πελατών.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις εταιρείες.
Η Google ξεκίνησε ως μηχανή αναζήτησης, και στη συνέχεια έγινε διαφημιστική εταιρεία, και στη συνέχεια μια εταιρεία τεχνολογίας που προωθεί τηλέφωνα και tablet.
Η Apple ξεκίνησε ως συναρμολογητής ηλεκτρονικών υπολογιστών, μεταφέρθηκε στο ipod, τότε το iphone, τώρα παράγει ένα μεγάλο μέρος των εσόδων από dongles και αξεσουάρ για να είναι στη γραμμή προϊόντων, επενδύει μαζικά στο περιεχόμενο των μέσων ενημέρωσης για να ανταγωνιστεί με όσους αρέσκονται στο netflix και το επόμενο έτος υποτίθεται ότι κυκλοφορήσουν το δικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Και αυτές οι μαμούθ εταιρείες, δεν είναι τόσο ευκίνητες όσο μπορείτε να είστε εσείς. Ξεκινήστε να είστε ανοιχτοί για να ανακαλύψετε ξανά την επιχείρησή σας.
Να είστε προσεκτικοί σε όλα όσα αναφέραμε σε αυτόν τον κατάλογο, γιατί αρκεί να έχετε 1 μόνο απο αυτά για να μην πάει κάτι καλά, για να μην αναφέρουμε και τα 8..
Ελπίζουμε πραγματικά ότι αυτό το άρθρο να βοήθησε να εκθέσετε μερικά από τα τρωτά σημεία στα δικά σας επιχειρηματικά πλάνα και ελπίζουμε ότι θα λάβετε τα απαραίτητα μέτρα για να βελτιώσετε τις πιθανότητες επιτυχίας σας.
EXTRA BONUS:
Skimping ή Over-thinking για το επιχειρηματικό σχέδιο σας!
Ναι, το σκεφτήκατε μιά φορά και πιθανότατα θα το σκεφτείτε ξανά. Αλλά αν συνεχίσετε να σκέφτεστε τι να προσθέσετε ή να παραλείψετε, μπορείτε απλά να μείνει μεταξύ ιδεατού και της εκτέλεσης..