You are currently viewing Το e-commerce των Ελλήνων στην πανδημία

Το e-commerce των Ελλήνων στην πανδημία

Στο e-commerce στράφηκε το 79% των Ελλήνων λόγω πανδημίας

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν στραφεί οκτώ στους δέκα (79%) Έλληνες καταναλωτές, που επηρεάστηκαν από την έκρηξη της πανδημίας του Covid-19, χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο κανάλι 2-3 φορές συχνότερα από όσους δεν επηρεάστηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της νέας έρευνας Nielsen IQ. Περίπου επτά στους δέκα διαδικτυακούς καταναλωτές (68%) που αγοράζουν online, επηρεάστηκαν από την πανδημία, με αποτέλεσμα, σε διαφορετικά επίπεδα, τη μείωση του εισοδήματος και την αντιμετώπιση ζητημάτων υγείας των ιδίων ή των δικών τους.

Ένας στους δύο διαδικτυακούς αγοραστές αγοράζουν μέσω των social media, διατηρώντας το Facebook στη θέση της πιο δημοφιλούς πλατφόρμας. Από δημογραφικής πλευράς, οι ηλικίες 18-24 ετών έχουν την τάση να υποστηρίζουν διαφορετικές μορφές επικοινωνίας με τους εμπόρους λιανικής πώλησης όσον αφορά στις προωθήσεις, με το 35% να προτιμούν τις ειδοποιήσεις εντός εφαρμογής.

Το Facebook προτιμά το 52% των διαδικτυακών αγοραστών και το Instagram σχεδόν το ήμισυ (49%) της γενιάς 18-24 ετών. Περίπου το 40% των διαδικτυακών αγορών γίνονται Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, με το 62% των συμμετεχόντων στην έρευνα να χρησιμοποιούν smartphones για τις αγορές τους.

Σαν μανιτάρια φυτρώνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα εξαιτίας του lockdown. Τι αγοράζει και πότε ο μέσος χρήστης. Ποιο είναι το κοινό των διαδικτυακών αγορών.

Στην Ελλάδα, περίπου 7 στους 10 διαδικτυακούς καταναλωτές, δηλαδή ένα ποσοστό 68%, επηρεάστηκαν κατά κάποιο τρόπο από την πανδημία του Covid-19, με αποτέλεσμα σε διαφορετικά επίπεδα, τη μείωση του εισοδήματός τους ή την αντιμετώπιση ζητημάτων υγείας για αυτούς, τις οικογένειες ή τους φίλους τους. H επίπτωση αυτή σε συνδυασμό με τα απαγορευτικά μέτρα στη
λιανική φαίνεται ότι τους έστρεψε δυναμικά στις αγορές μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Nielsen που διενεργήθηκε το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου του
2020.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας σχεδόν το 1/5 (21%) των ερωτηθέντων από αυτή την ομάδα, άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά πριν από λιγότερο από ένα χρόνο, αλλά για αυτούς το ηλεκτρονικό εμπόριο δίνει ευκαιρίες για έρευνα, σύγκριση τιμών και αναζήτηση προσφορών, πέρα από την ασφάλεια έκθεσης στα φυσικά καταστήματα.
Προϊόντα ομορφιάς μέχρι και καθαριστικά σπιτιού είναι ενδεικτικά oi κατηγορίες που αγοράζονται σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από τους καταναλωτές που έχουν επηρεαστεί από την πανδημία, ενώ το φυσικό κανάλι εξακολουθεί να βρίσκεται στις προτιμήσεις αυτών που δεν έχουν επηρεαστεί, αναφέρει η Ντορίνα Φυντάνη, Consumer Insights Leader NielsenIQ.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της εταιρείας, από τα στοιχεία της έρευνας, ανατρέπεται η αντίληψη πως το ηλεκτρονικό εμπόριο θα κερδίσει πολύ περισσότερο έδαφος ανάμεσα στους εύπορους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο αυτό, οι χαμηλότερες τιμές είναι πλέον μεταξύ των τριών κορυφαίων λόγων για τη μετάβαση σε διαδικτυακές αγορές για το 66% των ερωτηθέντων.
Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι προτίθενται να αγοράσουν ηλεκτρονικά από μια φορά στους 2-3 μήνες έως και μια φορά στις 15 μέρες και γίνονται πιο ενεργοί προς το τέλος της εβδομάδας.

Ξεπέρασαν τα 90 εκατομμύρια οι ηλεκτρονικές συναλλαγές το 2020

Επιταχυντής του ψηφιακού μετασχηματισμού και πολλαπλασιαστής της σχέσης των πολιτών με το Δημόσιου υπήρξε η πανδημία.
Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης τόσο οι ψηφιακές υπηρεσίες όσο και οι διαλειτουργικότητες αυξήθηκαν κατακόρυφα το τελευταίο διάστημα στην Ελλάδα τόσο σε ό,τι αφορά τις ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες όσο και την αυτόματη άντληση στοιχείων μεταξύ φορέων του Δημοσίου για λογαριασμό των πολιτών.
Συγκεκριμένα τα συστήματα του Δημοσίου είτε «μίλησαν μεταξύ τους», είτε παρείχαν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες αθροιστικά περισσότερες από 90.000.000 φορές, αποτρέποντας έως αντίστοιχο αριθμό φυσικών επισκέψεων από πολίτες προς υπηρεσίες. Μάλιστα, στον αριθμό αυτό δεν συνυπολογίζονται οι υπεύθυνες δηλώσεις και εξουσιοδοτήσεις που εκδόθηκαν μέσω του gov.gr, καθώς για οι συγκεκριμένες υπηρεσίες παρέχονται μέσω κωδικών web banking. Οι συγκεκριμένες υπηρεσίες έχουν ξεπεράσει τα 2,5 εκατομμύρια έγγραφα, συνεπώς ο τελικός αριθμός του 2020 προσεγγίζει τα 95 εκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός είναι πάνω από 10 φορές μεγαλύτερος από τοναντίστοιχο του 2018, όταν πραγματοποιήθηκαν 8.780.889 συναλλαγές και σχεδόν τρεις φορές μεγαλύτερος από αυτόν του 2019 (34.688.318 συναλλαγές).
Ειδικότερα, μέσα στο 2020 πραγματοποιήθηκαν 54.000.000 συναλλαγές με τη χρήση των κωδικών του Taxisnet στις ηλεκτρονικέςυπηρεσίες του Δημοσίου. Πρόκειται για δωδεκαπλασιασμό των
συναλλαγών συγκριτικά με το 2018 και για αύξηση 86% σε σχέση με το 2019, που ο αντίστοιχος αριθμός ανερχόταν στις 29.000.000 συναλλαγές. Καταλύτης στη ραγδαία αύξηση της χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών υπήρξε το gov.gr, το οποίο συγκεντρώνει σήμερα 1.120 ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε ένα ενιαίο και φιλικό προς τον χρήστη ψηφιακό περιβάλλον.
Ταυτόχρονα όλο και περισσότεροι φορείς του Δημοσίου αξιοποιούν το Κέντρο Διαλειτουργικότητας και συγκεκριμένα τον μηχανισμό πρόσβασης με χρήση των κωδικών Taxisnet.

Σχόλια μέσω Facebook