🛍10 Βασικές αρχές ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να γνωρίζει κάθε επαγγελματίας SEO!
Οι προϋπολογισμοί μάρκετινγκ ως ποσοστό των εσόδων της εταιρείας μειώθηκαν από 11% σε 6,4% το 2021, το χαμηλότερο ποσοστό που διατέθηκε στο μάρκετινγκ στην ιστορία της Ετήσιας Έρευνας Δαπανών CMO της Gartner!
Είναι πάντα καλή πρακτική να διατίθεται ένα μέρος του προϋπολογισμού για την καινοτομία και τη δοκιμή νέων ιδεών. Ωστόσο, αυτό το μέρος του προϋπολογισμού μπορεί να συρρικνωθεί καθώς οι marketeer αναζητούν δοκιμασμένες και αποδεδειγμένες στρατηγικές και τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση .
Σε αυτήν τη στήλη, θα εξερευνήσουμε 10 θεμελιώδεις τακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ και ευκαιρίες που μπορεί να θέλετε να αξιοποιήσετε (όπως σχεδιάζετε για τους επόμενους μήνες αλλά και τα χρόνια).
1. Κατανόηση της ψηφιακής σας παρουσίας
Σίγουρα, έχετε καλό χειρισμό στα κοινωνικά σας μέσα . Σε τελική ανάλυση, αυτά είναι τα κομμάτια περιεχομένου, οι καταχωρίσεις και τα προφίλ, οι ιστότοποι και άλλα στοιχεία που δημιουργήσατε μόνοι σας.
Και καλύτερα να ξέρετε πού και πότε η επωνυμία σας εμφανίζεται στο διαδίκτυο από πληρωμένες τοποθετήσεις.
Εάν δεν παρακολουθείτε ενεργά τις αναφορές σε επωνυμίες, το σχετικό περιεχόμενο κοινωνικής δικτύωσης, τις διαδικτυακές κριτικές και τους εισερχόμενους συνδέσμους, έχετε πραγματικά μια σαφή εικόνα της παρουσίας σας στον Ιντερνετ συνολικά;
Το “κέρδος” δεν είναι μόνο αυτό που επιδιώξατε ενεργά να δημιουργήσετε. Η “ακρόαση” των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι πληροφορίες αναζήτησης και η παρακολούθηση της φήμης σάς, βοηθούν να κάνετε απογραφή και να παρακολουθείτε την παρουσία σας στον ιστό συνολικά.
2. Οι βασικές αρχές του τρόπου λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης
Το SEO έχει εξελιχθεί από ένα ενιαίο κανάλι ψηφιακού μάρκετινγκ, στο κέντρο επιχειρηματικής ευφυΐας του οργανισμού σας.
Η κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης θα βοηθήσει εσάς και την ομάδα σας όχι μόνο να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενο για ανακάλυψη, αλλά και να εμβαθύνετε την κατανόησή για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αναζητούν, μαθαίνουν και καταναλώνουν το περιεχόμενο σας.
Η ανάπτυξη μιας εκτίμησης για της ανίχνευσης και της δημιουργίας ευρετηρίου στις μηχανές αναζήτησης θα σας καθοδηγήσει στη δομή ιστοτόπων και σελίδων για μέγιστη προβολή.
Γνωρίζοντας πώς οι αλγόριθμοι αναζήτησης κατατάσσουν το περιεχόμενο – και τι δεν μπορεί να κάνει ο αλγόριθμος.. – μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε καλύτερα το περιεχόμενο και να διαγνώσετε πιο γρήγορα προβλήματα όταν τα αναλυτικά στοιχεία σας το δείχνουν.
Μην ξεχνάτε ότι το Google δεν είναι επίσης το μόνο παιχνίδι μηχανών αναζήτησης ..
3. Ψηφιακή εμπειρία χρήστη και πλοήγηση πελατών
Το «Φτιάξτε το και θα έρθουν» μπορεί να λειτούργησε στο Field of Dreams, αλλά απλά δεν ισχύει στο ψηφιακό μάρκετινγκ.
Η επιτυχία στην προσέλκυση κοινού απαιτεί να έχετε μια βαθιά, ουσιαστική κατανόηση του ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι και ποια προβλήματα τους λύνετε.
Η Google το γνωρίζει επίσης – οι ενημερώσεις αλγορίθμων της επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στη βελτίωση των εμπειριών που έχουν οι άνθρωποι στο διαδίκτυο και στην εξάλειψη των τριβών στο ταξίδι κάθε πελάτη.
Ο σημερινός καταναλωτής κατανοεί ότι η θυσία του απορρήτου που είναι εγγενής, στην online παρακολούθηση είναι μια ανταλλαγή αξίας. Σε αντάλλαγμα περιμένουν εξατομικευμένες εμπειρίες.
Σε όλες τις συσκευές, τις περιόδους σύνδεσης και τις πλατφόρμες, οι πελάτες αναμένουν απρόσκοπτες αλληλεπιδράσεις και εμπειρίες από την αρχή μέχρι το τέλος.
4. Οι Αρχές των Αναλυτικών Στοιχείων
Η τέχνη και η επιστήμη της ανάλυσης ανταγωνιστών εξελίσσονται στον διαδικτυακό χώρο, οι ανταγωνιστές μπορεί να μην είναι αυτοί που νομίζετε..
Ναι, ανταγωνίζεστε για «χρόνο στην σελίδα» με άλλες επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες σαν τη δική σας.
Ωστόσο, σήμερα, οι εταιρείες ανταγωνίζονται τις δημοσιεύσεις των μέσων ενημέρωσης, τα κοινωνικά δίκτυα και τα φόρουμ, τις επιχειρηματικές λίστες πακέτων χαρτών, τα στοιχεία βίντεο και φωτογραφιών και πολλά άλλα, σε ολοένα και πιο πλούσια και διαφορετικά αποτελέσματα αναζήτησης.
Υπάρχει επίσης ένας αυξανόμενος αριθμός πιθανών σημείων επαφής για τους ανταγωνιστές – διαφημίσεις podcast και βίντεο, ειδοποιήσεις push από το geofencing, μάρκετινγκ επηρεασμού και επαυξημένη πραγματικότητα σε φυσικούς χώρους μεταξύ τους.
Είναι σημαντικό να έχετε μια ξεκάθαρη άποψη για το ποιος βρίσκεται μπροστά στους πελάτες σας και πώς. Όχι για να μπορείτε να επαναλάβετε τις προσπάθειές τους γιατί αυτός δεν είναι τρόπος να ξεχωρίσετε.
Η ανάλυση ανταγωνιστών θα σας κατατοπίσει στην κατανομή του προϋπολογισμού στους τύπους περιεχομένου, τα δίκτυα διαφημίσεων και τις καμπάνιες που θα κρατήσουν την επωνυμία σας στην κορυφή και θα τοποθετηθούν μπροστά από το πακέτο σε κάθε πιθανό κανάλι.
5. Περιεχόμενο και Ψηφιακό Μάρκετινγκ
Το περιεχόμενο είναι τόσο αναπόσπαστο στοιχείο της επιτυχίας του μάρκετινγκ που βλέπουμε τώρα εταιρείες μάρκετινγκ και επωνυμίες να αποκτούν τα δικά τους στούντιο περιεχομένου.
Δύο πρόσφατα παραδείγματα αυτής της τάσης είναι η εξαγορά από την MSQ του στούντιο δημιουργικής παραγωγής Brave Spark και η εξαγορά του Made Thought από το WPP.
Μπορεί να μην είστε σε θέση να φτιάξετε ή να αγοράσετε ένα ολόκληρο στούντιο. Το μέγεθος του οργανισμού σας και το εύρος των αναγκών περιεχομένου σας θα καθοδηγήσουν την καλύτερη στρατηγική παραγωγής.
Για μερικούς, αυτό σημαίνει ότι μια ομάδα μπορεί να αποτελείται απο συντάκτες, βιντεογράφους, φωτογράφους και άλλα δημιουργικά μέσα.
Άλλοι επιλέγουν να ενισχύσουν τις εσωτερικές ομάδες μάρκετινγκ με διαφημιστικά πρακτορεία ή ανεξάρτητους επαγγελματίες – ή ακόμα και να αναθέσουν την παραγωγή εξ ολοκλήρου σε εξωτερικούς εργολάβους.
Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία δεν είναι πώς συνδυάζεται, αλλά ότι η επωνυμία σας διαθέτει τους ανθρώπους, τις διαδικασίες και τα εργαλεία για τη δημιουργία και την προώθηση βελτιστοποιημένου περιεχομένου στην κλίμακα που απαιτεί το κοινό σας.
6. Διαδικτυακή Διαφήμιση
Τα κέρδη γενικά , απο μακροχρόνια αποτελέσματα οργανικής αναζήτησης είναι πολύτιμα, αλλά οι περισσότερες στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ έχουν επίσης ένα στοιχείο προώθησης .
Δεν υπάρχει έλλειψη επιλογών στην επί πληρωμή πλευρά, από προβολή και SEM έως εγγενείς διαφημίσεις, διαφήμιση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, εκτός σπιτιού (OOH) και ψηφιακή εκτός σπιτιού (DOOH) και όχι μόνο.
Η επέκταση των γνώσεών σας σχετικά με τις βασικές αρχές της διαδικτυακής διαφήμισης σημαίνει ότι κατανοείτε:
- Μοντέλα τιμολόγησης μέσων επί πληρωμή, όπως CPM ή CPC.
- Οι διαφημιστικές πλατφόρμες και τακτικές που διατίθενται στον χώρο σας.
- Διαφορετικοί τύποι διαφημιστικού κειμένου, συμπεριλαμβανομένων κειμένου, βίντεο και εικόνων.
- Πρόοδοι στις τεχνολογίες διαφημίσεων, όπως η Έξυπνη υποβολή προσφορών.
- Ζητήματα απορρήτου και ο αντίκτυπός τους στην ποσότητα και την ποιότητα των δεδομένων που έχετε στη διάθεσή σας.
- Η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών και ο αντίκτυπος που έχει αυτό σε αυτό που αντηχεί στο αντίγραφο της διαφήμισης.
- Η ενημέρωση σχετικά με το τι συμβαίνει στο συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο των μέσων επί πληρωμή είναι απαραίτητη για όλους τους επαγγελματίες του ψηφιακού μάρκετινγκ – όχι μόνο για αυτούς που είναι άμεσα υπεύθυνοι για τη διαχείριση της καμπάνιας.
Για τους επαγγελματίες SEO, τους εμπόρους ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, τους εμπόρους περιεχομένου και τους CMOs που καθοδηγούν τη στρατηγική, η ανάπτυξη μιας βαθύτερης κατανόησης των μέσων επί πληρωμή μπορεί να σας βοηθήσει να τα χρησιμοποιήσετε καλύτερα για τη συμπλήρωση και την ενίσχυση όλων των τύπων καμπανιών.
7. Social Media
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξακολουθούν να είναι ένα εξαιρετικό κανάλι για να βρείτε και να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες.
Τα επιχειρηματικά χαρακτηριστικά διαφέρουν ανά πλατφόρμα, αλλά τουλάχιστον, η επωνυμία σας θα πρέπει να διεκδικεί όλα τα διαθέσιμα προφίλ και καταχωρίσεις. Εάν είστε λιγότερο ενεργοί σε ορισμένα, χρησιμοποιήστε την περιγραφή ή τα χαρακτηριστικά για να υποδείξετε πιθανούς πελάτες για να συνδεθείτε στα πιο ενεργά κανάλια σας.
Μερικοί ξεχνούν ότι το Twitter, το LinkedIn, το Facebook και άλλα δίκτυα έχουν το καθένα τις δικές του λειτουργίες αναζήτησης που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι καταναλωτές για να βρουν και σχετικές επιχειρήσεις.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι καταναλωτές αναζητούν τα εμπορικά σήματα να είναι αυθεντικά και να ανταποκρίνονται. Μπορεί να διαβάζουν κριτικές στο Facebook ή σε εξειδικευμένα κοινωνικά δίκτυα πριν από τη μετατροπή, επομένως η παρακολούθηση και η ανταπόκριση σε νέες κριτικές είναι το κλειδί.
Διαθέτετε ροές εργασίας και άδειες για να διασφαλίσετε ότι οι κοινωνικοί μάρκετινγκ πρώτης γραμμής έχουν την εξουσία να δραστηριοποιούνται, αλλά υπάρχουν προστατευτικές επωνυμίες. Διαθέτετε σαφώς καθορισμένες διαδικασίες εξυπηρέτησης πελατών και κλιμάκωσης ζητημάτων για να διασφαλίσετε ότι κάθε αλληλεπίδραση είναι όσο το δυνατόν πιο θετική και χρήσιμη.
8. The Fundamentals Of Analytics
Η πανδημία του κορωνοϊού δίδαξε πολλές ομάδες μάρκετινγκ σχετικά με τους κινδύνους της βασιζόμενης αποκλειστικά σε ιστορικά δεδομένα για την καθοδήγηση της μελλοντικής απόδοσης.
Η πρόσβαση σε αναλυτικά στοιχεία σε πραγματικό χρόνο (ή όσο το δυνατόν πιο κοντά σε πραγματικό χρόνο) είναι απαραίτητη σε έναν κόσμο όπου οι τεχνολογικές καινοτομίες, οι οικονομικοί και κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες και πολλά άλλα μπορούν να αλλάξουν το επιχειρηματικό τοπίο εν ριπή οφθαλμού.
Και πάλι, αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο μπορεί να μην είστε απόλυτα ικανοί – και αυτό είναι εντάξει. Δεν χρειάζεται να επιτύχετε κυριαρχία στο Google Analytics 4 για να το εφαρμόσετε στον οργανισμό σας.
Αντίθετα, θα πρέπει να έχετε μια βασική κατανόηση του ποιες πλατφόρμες αναλυτικών στοιχείων είναι διαθέσιμες, ποιοι τύποι δεδομένων παρέχουν τις πιο πολύτιμες πληροφορίες και ποιοι τύποι επαγγελματιών μπορούν να οδηγήσουν καλύτερα τις αναλυτικές διαδικασίες σας.
Αυτή η επίγνωση θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια ομάδα και να επιλέξετε τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσετε για να τροφοδοτήσετε τον επόμενο θεμελιώδη τομέα του ψηφιακού μάρκετινγκ στη λίστα μας: επιχειρηματική ευφυΐα.
9. Ενεργοποίηση δεδομένων ως επιχειρηματικής ευφυΐας
Καθώς τα σημεία επαφής των καταναλωτών αυξάνονται σε όγκο και συχνότητα, οι ηγέτες μάρκετινγκ διαπιστώνουν ότι οι λύσεις αποσυνδεδεμένων σημείων απλώς δεν το περιορίζουν πια.
Η πρόσβαση σε περιγραφική, διαγνωστική, προγνωστική και συνταγογραφική ανάλυση μέσα σε έναν ενιαίο, φιλικό προς τον χρήστη πίνακα εργαλείων οδηγεί τους τύπους πληροφοριών και βελτιστοποιήσεων που πραγματικά κινούν τη βελόνα.
Οι οργανισμοί πρέπει να μπορούν να βλέπουν πέρα από τον εαυτό τους, προκειμένου να εντοπίσουν νέες ευκαιρίες και χρήματα που μένουν στο τραπέζι. Η συμπεριφορά των πελατών, η ανταγωνιστική ανάλυση, οι πληροφορίες αναζήτησης σε πραγματικό χρόνο και οι μακροοικονομικές τάσεις τροφοδοτούν τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.
Και στο τρέχον περιβάλλον, είναι σχεδόν αδύνατο να αναλυθούν αυτά τα δεδομένα σε οποιαδήποτε κλίμακα (πόσο μάλλον να τα ενεργοποιήσουμε μέσω ανάλυσης) σε οποιαδήποτε κλίμακα.
Αυτό μας φέρνει στο τελευταίο μας σημείο: ευφυής αυτοματοποίηση.
10. Προγραμματισμός, Μηχανική Μάθηση και Αυτοματισμός
Η αυτοματοποιημένη αγορά πολυμέσων δεν είναι νέα, αλλά αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς και οι δαπάνες για διαφημίσεις μέσω προγραμματισμού αναμένεται να ξεπεράσουν τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022.
Η μηχανική μάθηση και η τεχνητή νοημοσύνη καθιστούν επίσης πιο συναρπαστικά τα οργανικά μέσα, καθώς προχωράμε πέρα από την πρόβλεψη αναλυτικών στοιχείων και τις προτεινόμενες βελτιστοποιήσεις για να έχουμε πραγματικά την τεχνολογία που βοηθά στην εξατομίκευση περιεχομένου σε πραγματικό χρόνο.
Το AR/VR δημιουργεί βαθύτερες συνδέσεις μεταξύ πελατών και επωνυμιών και προσφέρει πιο απρόσκοπτες, καθηλωτικές εμπειρίες.
Στην πραγματικότητα, βρισκόμαστε στο κατώφλι της ευρείας υιοθέτησης του μετασύμπαντος #metaverse, αυτού του αναξιοποίητου εικονικού σύμπαντος στο οποίο θα μπορούμε να φέρουμε στοιχεία του φυσικού μας κόσμου.
Οι συνέπειες για το μάρκετινγκ δεν είναι ακόμη γνωστές και η προσδοκία είναι απτή.
Είτε η επιχείρησή σας χρησιμοποιεί έξυπνο αυτοματισμό στις επιχειρηματικές σας διαδικασίες, βελτιώνει τη στόχευση διαφημίσεων και την απόδοση επένδυσης μέσω προγραμματισμού ή θέλει να δημιουργήσει έναν εντελώς νέο εικονικό κόσμο για πελάτες, η ενημέρωση σχετικά με τις αναδυόμενες τεχνολογίες ψηφιακού μάρκετινγκ θα σας εξυπηρετήσει καλά.
Το SEO ως ο ηγέτης στον ψηφιακό μετασχηματισμό το 2022
Ως γέφυρα μεταξύ της πληροφορικής, μάρκετινγκ και των πωλήσεων και των κριτών όλων των δεδομένων, οι επαγγελματίες SEO είναι σε καλή θέση να οδηγήσουν τους οργανισμούς τους μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού το 2022.
Είτε επικεντρώνεστε σε τεχνικό SEO, βελτιστοποιήσεις περιεχομένου, δημιουργία συνδέσμων ή τοπικό – ή οργανισμό οποιουδήποτε μεγέθους με τον οποίο συνεργάζεστε, είτε πρόκειται για μικρές επιχειρήσεις είτε για επιχειρήσεις – έχοντας μια ολιστική κατανόηση όλων των καναλιών ψηφιακού μάρκετινγκ και των τακτικών σας τοποθετεί να ηγηθείτε στο μέλλον.