Feel the Web
Ένας ιστότοπος πρέπει να αναδυκνείει την εμπειρία και τη λειτουργικότητα του ενώ ταυτόχρονα γίνεται κατανοητός με την πρώτη ματιά.

Η “ομορφιά” και η αισθητική είναι υποκειμενικές έννοιες. Καταλαβαίνουμε ότι διαφορετικοί άνθρωποι προτιμούν διαφορετικά στυλ, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν κάποιοι βασικοί κανόνες για το πώς πρέπει να εμφανίζεται ένας ιστότοπος.

Ακολουθούν 5 γρήγορες συμβουλές για να βεβαιωθείτε ότι κατευθυνθείτε προς τη σωστή κατεύθυνση και δεν απομακρύνετε τους πελάτες:

01. Κρατήστε την ιστοσελίδα σας μινιμαλιστική και χωρίς ακαταστασία.

Σπάνια διαβάζουμε κάθε λέξη σε έναν ιστότοπο. Αντ ‘αυτού, σαρώστε γρήγορα σελίδες, επιλέγοντας λέξεις-κλειδιά και προτάσεις. Γι αυτό, είναι καλύτερο να απευθύνεστε σε συναισθήματα και όχι σε καταμέτρηση λέξεων. Όσο λιγότερο κάποιος που κοιτάζει τον ιστότοπό σας πρέπει να διαβάσει, να κάνει κλικ ή να θυμηθεί, τόσο καλύτερα θα είναι σε θέση να επεξεργαστεί και να αξιολογήσει τι συμβαίνει μπροστά του. Το κείμενο είναι φυσικά απαραίτητο, αλλά βεβαιωθείτε ότι το διαχωρίζετε με μεγαλύτερες διακριτές και ευανάγνωστες παραγράφους. Προτείνουμε επίσης τη χρήση εικόνων ή εικονιδίων ως εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας.

02. Σχεδιασμός με οπτική ιεραρχία

Η δουλειά του σχεδιαστή είναι να οργανώσει το περιεχόμενο του ιστοτόπου με σαφή τρόπο. Έχετε μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να προσελκύσετε την προσοχή κάποιου και να πείτε τι είναι ο ιστότοπός σας. Αν καθορίσετε μια σαφή ιεραρχία τις πληροφορίες σας, οι αναγνώστες ασυνείδητα θα ακολουθήσουν τις πληροφορίες αυτές με απόλυτη προσοχή. Στη συνέχεια, εφαρμόστε το χρώμα, την αντίθεση, το μέγεθος και τα διαστήματα, γνωρίζοντας το τι θα τραβήξει την προσοχή και που.

Ένα από τα καλύτερα σχεδιαστικά στοιχεία για τη δημιουργία μιας ισχυρής οπτικής ιεραρχίας είναι οι διακριτικές λωρίδες: Αυτές θα σας βοηθήσουν να οργανώσετε τον ιστότοπό σας σε σαφή, εύπεπτα κομμάτια περιεχομένου.

03. Δημιουργήστε ευανάγνωστο περιεχόμενο ιστότοπου

Η Αναγνωσιμότητα (“Readability”) μετρά πόσο εύκολο είναι για τους χρήστες να αναγνωρίζουν τα λόγια, τις προτάσεις και τις φράσεις. Όταν η αναγνωσιμότητα του ιστότοπού σας είναι υψηλή, οι χρήστες θα μπορούν να σαρώσουν αποτελεσματικά τον ιστότοπό σας και να λάβουν τις πληροφορίες του κείμενο χωρίς μεγάλη προσπάθεια.

Η επίτευξη της αναγνωσιμότητας του ιστότοπου είναι σχετικά εύκολη. δοκιμάστε αυτούς τους βασικούς κανόνες:

  • Η αντίθεση είναι το κλειδί: Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει επαρκής αντίθεση μεταξύ του κειμένου και του φόντου, ώστε το κείμενο να είναι σαφές. Θα πρέπει να έχετε προσεκτικά επιλεγμένα χρώματα που αποτελούν μέρος της ταυτότητάς σας και θα πρέπει να εκπροσωπούνται στον ιστότοπό σας. Νιώστε ελεύθεροι να παίζετε με χρώματα, απλά μην θυσιάζετε την αναγνωσιμότητα για δημιουργικότητα.
  • Δεν μπορείτε να διαβάσετε ό,τι δεν μπορείτε να δείτε: Οι πρώτοι ιστότοποι είχαν μικρές γραμματοσειρές, αλλά με την πάροδο του χρόνου οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι οι 12pt γραμματοσειρές είναι δύσκολο να διαβαστούν στο διαδίκτυο. Όταν μια οθόνη είναι 24 ίντσες από το πρόσωπο κάποιου, οι περισσότεροι άνθρωποι θα αγωνιστούν για να δουν μικρότερες γραμματοσειρές. Ένας τυπικός κανόνας που θα δείτε στον ιστό είναι να κρατάτε το κείμενο του σώματός σας τουλάχιστον 16pt. Αυτό είναι μία καλή αρχή για να ξεκινήσετε, αλλά να έχετε κατά νου ότι ο αριθμός αυτός εξαρτάται κυρίως από το ποια γραμματοσειρά χρησιμοποιείτε.
  • Serif εναντίον Sans Serif (γραμματοσειρές!): Μπορεί να μην μπορείτε να επιλέξετε την οικογένειά σας, αλλά επιλέγετε τον τύπο οικογένειας γραμματοσειρών που χρησιμοποιείτε. Οι Serifs είναι εκείνα τα μικρά προεξέχοντα σημεία ή γραμμές, που ορισμένες γραμματοσειρές έχουν στα άκρα των γραμμάτων τους – ο Times New Roman, για παράδειγμα, προέρχεται από την οικογένεια γραμματοσειρών Serif. Το Sans Serif σημαίνει κυριολεκτικά “χωρίς serif”. Αυτές οι γραμματοσειρές είναι συνήθως η καλύτερη επιλογή για online κείμενα.
!Όχι πάρα πολλές γραμματοσειρές!

Κατά κανόνα, μην χρησιμοποιείτε περισσότερες από τρεις διαφορετικές γραμματοσειρές σε έναν ενιαίο ιστότοπο. Ορισμένα έργα ενδέχεται να απαιτούν πιο σύνθετους συνδυασμούς γραμματοσειρών, αλλά αν επιλέξετε να χρησιμοποιήσετε μια ποικιλία γραμματοσειρών, το συνολικό αποτέλεσμα πρέπει να είναι αρμονικό, όχι γεμάτο.

04. Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι εύκολος στην πλοήγηση

Ο σχεδιασμού του site σας μπορεί να είναι διαφορετικός και πρωτοποριακός , αλλά η πλοήγηση σε αυτόν πρέπει να είναι απλή και λυτή . Ένας ιστότοπος με ισχυρή πλοήγηση βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να αναδείξουν το περιεχόμενό σας βελτιώνοντας παράλληλα την εμπειρία των θεατών:

  • Συνδέστε το λογότυπό σας με την αρχική σας σελίδα: Είναι μια κοινή πρακτική που οι επισκέπτες σας συνηθίζουν και θα τους σώσουν μερικά πολύτιμα κλικ.
  • Λάβετε υπόψη σας την τοποθεσία του μενού: Θα πρέπει να βρίσκεται στην κορυφή (στην κεφαλίδα) της ιστοσελίδας σας και να είναι δομημένο σύμφωνα με τη σημασία κάθε τμήματος.
  • Προσφέρετε κάποια κατακόρυφη πλοήγηση: Εάν ο ιστότοπός σας είναι μεγάλης ποικιλίας, προσπαθήστε να χρησιμοποιήσετε ένα μενού αγκύρωσης. Με ένα κλικ, οι θεατές θα μπορούν να επιστρέψουν γρήγορα στην κορυφή, κάτω από κάτω ή απευθείας σε οποιοδήποτε τμήμα του ιστότοπου.
  • Επεξεργασία του υποσέλιδου: Το υποσέλιό σας είναι ίσως το τελευταίο πράγμα που πρέπει να δείτε στον ιστότοπό σας, οπότε θυμηθείτε να συμπεριλάβετε όλους τους σημαντικούς συνδέσμους εκεί. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μια συντομευμένη έκδοση του μενού σας, κοινωνικά εικονίδια και επιπρόσθετους σημαντικούς συνδέσμους (όροι χρήσης / FAQ / contact / blog κ.λπ.) που ενδέχεται να χρειαστούν οι επισκέπτες σας.
  • Διατηρήστε το σημαντικό σας περιεχόμενο “Above-The-Fold”: Θα πρέπει να γίνεται ξεκάθαρο το περιεχόμενο του ιστότοπου με το που ο χρήστης εισέλθει σε αυτόν. Οι επισκέπτες σας πρέπει να καταλαβαίνουν τι είναι ο ιστότοπός σας χωρίς να χρειάζεται να scrollάρουν.

05. Εξίσου σημαντική είναι η πλοήγηση από το κινητό

Ζούμε σε μια κινητή κοινωνία, η οποία καθιστά σημαντικό να θέτουμε την ερώτηση: Τι βλέπουν οι επισκέπτες μου όταν έχουν πρόσβαση στον ιστότοπό μου εν κινήσει; Εάν θέλετε να διασφαλίσετε την επιτυχία της σελίδας σας πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά.

!Μια τελευταία συμβουλή!

Ποτέ μην σταματήσετε να αναζητάτε έμπνευση! Όταν πρόκειται για το σχεδιασμό ιστοσελίδων, η έμπνευση αποτελεί ουσιαστικό μέρος της δημιουργικής διαδικασίας. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι είναι εφικτό. Χρειάζεστε ένα μέρος για να ξεκινήσετε; Η Feel The Web διαθέτει ότι θα χρειαστείτε.

Από Feel the Web

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μετάβαση στο περιεχόμενο