Αφού επιλέξετε ένα εμπορικό σήμα με το οποίο είστε ευχαριστημένοι, το οποίο πληροί όλες τις απαιτήσεις που πρέπει να έχει ένα εμπορικό σήμα ήρθε η ώρα να δημιουργήσετε ένα λογότυπο.
Το λογότυπο είναι μια ομάδα γραμμάτων και ή συμβόλων που χρησιμοποιούνται με συνεπή και μοναδικό τρόπο για την αναγνώριση μιας εταιρείας, προϊόντος ή υπηρεσίας. Λίγο μπροστά από το εμπορικό σήμα, το λογότυπο είναι το πιο εμφανές και σταθερό στοιχείο του μάρκετινγκ και θα πρέπει να σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να αντικατοπτρίζει πλήρως την επωνυμία του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.
Για αυτήν την ανάρτηση, ας υποθέσουμε ότι είστε μια μικρή επιχείρηση, χωρίς δυνατότητες σχεδιασμού και αναθέτετε τη σχεδίαση λογότυπου σε έναν σχεδιαστή ή προωθείτε το λογότυπό σας. Παρόλο που ο σχεδιαστής μπορεί να κάνει όλη τη δουλειά, η κατανόηση των 5 βασικών πτυχών του σχεδιασμού λογότυπου θα σας βοηθήσει να επιλέξετε το λογότυπο που θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε μια ανθεκτική ταυτότητα μάρκας για την εταιρεία, το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
1. Χρήση
Όταν σχεδιάζετε ένα λογότυπο, είναι σημαντικό να εξετάσετε πώς σκοπεύετε να το χρησιμοποιήσετε. Ένα λογότυπο που δημιουργήθηκε για έναν ιστότοπο ή έγχρωμη εκτύπωση χαρτικών θα είναι εντελώς διαφορετικό από αυτό που έχει σχεδιαστεί για αποτύπωση σε κούπες καφέ ή μπλουζάκια. Οι περισσότερες εταιρείες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το λογότυπό τους για περισσότερες από μία εφαρμογές. Αλλά γνωρίζετε ότι όσο περισσότερες εφαρμογές μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το λογότυπο, τόσο περισσότερες εκδόσεις θα χρειαστείτε που τείνουν να αυξήσουν το κόστος σχεδίασης. Συνοπτικά, ενώ επιλέγετε ένα σχέδιο λογότυπου, σκεφτείτε πώς θέλετε να το χρησιμοποιήσετε τώρα και στο μέλλον.
2. Στυλ εικόνας
Ένα λογότυπο αντιπροσωπεύει την εταιρεία σας. Πώς φαίνεται, λέει στους πιθανούς πελάτες τι είδους επιχείρηση έχετε. Βεβαιωθείτε ότι το λογότυπό σας αντιπροσωπεύει επαρκώς εσάς και την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σας ασχολείται με τη χρηματοδότηση, ίσως θέλετε το λογότυπό σας να είναι συντηρητικό, σύγχρονο ή ακόμα και υψηλής τεχνολογίας. Η δημιουργία ενός ιδιότροπου σχεδιασμού θα μπορούσε να προκαλέσει μια «φευγαλέα αίσθηση» και να αφαιρέσει την αξιοπιστία προτού καν έχετε την ευκαιρία να το αποδείξετε. Το αντίθετο θα μπορούσε να ισχύει εάν είστε ένα κατάστημα με γλυκά. Ένας ιδιότροπος, ελαφρύς σχεδιασμός για να αναδείξετε τη δημιουργικότητά σας είναι πιθανότατα ο τρόπος να προτιμήσετε σε σχέση με ένα εταιρικό, συντηρητικό λογότυπο, καθώς η συναισθηματική κατάσταση που κάποιος βρίσκεται όταν αγοράζει ένα cupcake είναι πολύ διαφορετικό από το όταν επενδύετε τα χρήματά σας! Όταν επιλέγετε ένα στυλ εικόνας, πρέπει να λάβετε υπόψη τις φιλοσοφίες της εταιρείας σας και το προφίλ του πελάτη σας.
3. Μορφή
Αναφερόμενοι στο # 1 (Χρήση), βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε όλες τις εφαρμογές στις οποίες πρόκειται να χρησιμοποιήσετε το λογότυπό σας, έτσι ώστε ο σχεδιαστής να μπορεί να δημιουργήσει τις κατάλληλες μορφές αρχείων. Οι μορφές που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι οι εξής:
Vector (AI) Adobe Illustrator: Αυτή η μορφή είναι επεξεργάσιμη τόσο σε λογισμικό υπολογιστή όσο και σε λογισμικό MAC. PDF (Portable Document File): Μορφή που χρησιμοποιείται από το Adobe Acrobat, λογισμικό ηλεκτρονικών εκδόσεων για MAC OS, Windows και UNIX. Διάνυσμα (EPS): Αυτή η μορφή μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις περισσότερες εγκαταστάσεις εκτύπωσης. Περιέχει πληροφορίες γραμματοσειράς και χρώματος.
Vector (EPS): Αυτή η μορφή μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις περισσότερες εγκαταστάσεις εκτύπωσης. Περιέχει πληροφορίες γραμματοσειράς και χρώματος.
GIF (Μορφή ανταλλαγής γραφικών): Αυτό είναι ένα αρχείο χαμηλής ανάλυσης που χρησιμοποιείται κυρίως για ιστοσελίδες και πρότυπα e-mail.
JPG ή JPEG (Joint Photographic Experts Group): Αυτή η μορφή επιτρέπει την αποθήκευση έγχρωμων εικόνων με πολύ υψηλές αναλογίες συμπίεσης. Αυτή η μορφή χρησιμοποιείται κυρίως για φωτογραφίες σε ιστοσελίδες.
BMP (300 dpi): Αυτή η μορφή μπορεί να εισαχθεί στα περισσότερα λογισμικά εφαρμογών υπολογιστή.
Tif ή Tiff (Μορφή αρχείου εικόνας με ετικέτα): Αυτή η μορφή μπορεί να εισαχθεί στις περισσότερες εφαρμογές λογισμικού PC και MAC. Το μέγεθος του αρχείου είναι μεγάλο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πλήρη διαδικασία έγχρωμης εκτύπωσης.
4. Πρωτοτυπία
Το λογότυπό σας είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την επωνυμία της εταιρείας σας. Θα πρέπει να έχει τη δική του μοναδικότητα. Όταν επιλέγετε ένα σχέδιο λογότυπου, κάντε την εργασία σας και δείτε τι άλλο υπάρχει εκεί, ώστε να επιλέξετε αυτό που θα ξεχωρίζει από το πλήθος της βιομηχανίας σας. Θα πρέπει αμέσως να τραβήξει τα μάτια και να έχει περισσότερα να προσφέρει όταν κοιτάξει περισσότερο.
5. Έφεση
Πριν αποφασίσετε για το λογότυπό σας, βεβαιωθείτε ότι είστε απόλυτα ικανοποιημένοι από την επιλογή σας. Όπως και η επωνυμία σας, θα είναι μαζί σας για όσο διάστημα βρίσκεστε στην επιχείρηση. Καθώς περνούν τα χρόνια, μπορείτε να επιλέξετε να ενημερώσετε το λογότυπό σας, αλλά θα πρέπει πάντα να έχει την ίδια βασική αίσθηση. Εξάλλου, έτσι οι άνθρωποι σας αναγνωρίζουν. Προσπαθήστε να διαλέξετε χρώματα που γνωρίζετε ότι θα λατρέψετε σήμερα και 20 χρόνια από τώρα. Σίγουρα αυτές οι αποχρώσεις μπορούν να αλλάξουν, αλλά συχνά οι φορές είναι πολύ σημαντικό μέρος του σχεδιασμού, οπότε προσπαθήστε να το κάνετε τέλειο την πρώτη φορά.
Τώρα, ξεκινηστε και δημιουργήστε ένα λογότυπο που αντιπροσωπεύει την επωνυμία σας για τώρα και για τα επόμενα χρόνια!