Υπάρχουν πολλές στρατηγικές μάρκετινγκ που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εταιρείες στο metaverse. Μερικά παραδείγματα είναι η διαφήμιση, η δημιουργία περιεχομένου και η οικοδόμηση σχέσεων με τους πελάτες. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ πρέπει να γνωρίζουν πώς αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι με το μετασύμπαν και τι είδους μηνύματα λειτουργούν καλύτερα. Υπάρχουν επίσης πολλές θέσεις εργασίας στο metaverse, όπως προγραμματιστής, marketeer και σχεδιαστής εμπειρίας χρήστη UX. Το metaverse είναι ένα μέρος όπου μπορούν να υπάρχουν εικονικά δεδομένα (όπως ιστότοποι, παιχνίδια και κοινωνικά δίκτυα). Είναι σαν το διαδίκτυο, αλλά με περισσότερες δυνατότητες.
Σύμφωνα με τον ειδικό του metaverse Matthew Ball, τα κοινά στοιχεία του metaverse περιλαμβάνουν:
- Το Metaverse δεν τελειώνει ποτέ και διαρκεί επ’ αόριστον
- Υπάρχει σταθερά σε πραγματικό χρόνο
- Επιτρέπει στους ανθρώπους να έχουν εικονική ταυτότητα, παρουσία και ατομική εικόνα
- Επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν, να κατέχουν, να επενδύουν και να πωλούν σε ένα πλήρως λειτουργικό περιβάλλον
- Καλύπτει τον φυσικό και τον εικονικό κόσμο
- Παρέχει διαλειτουργικότητα δεδομένων, αντικειμένων και περιεχομένου μεταξύ πλατφορμών
- Επιτρέπει στους συντελεστές να δημιουργούν περιεχόμενο και εμπειρίες
Το μέλλον του μάρκετινγκ στο Metaverse
Σύμφωνα με την McKinsey, το Metaverse έχει τη δυνατότητα να επηρεάσει σημαντικά τις επιχειρηματικές και προσωπικές ζωές. Οι επενδύσεις στο Metaverse ξεπέρασαν τα 120 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και αναμένεται να φτάσουν τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.
Παιχνίδια όπως το Fortnite, το Minecraft, το Illuvium και το Axie Infinity ενσωματώνουν ήδη στοιχεία του metaverse, προσφέροντας μια καθηλωτική εμπειρία. Επωνυμίες όπως η Nike, η Samsung και η Coca-Cola χρησιμοποιούν ήδη το metaverse για να προσεγγίσουν τους πελάτες τους. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το ψηφιακό μάρκετινγκ κυριαρχεί στο παραδοσιακό μάρκετινγκ. Με την εισαγωγή του metaverse, το ψηφιακό μάρκετινγκ αναμένεται να εξελιχθεί σε ένα νέο επίπεδο και να καταστήσει το τελευταίο ακόμα και ξεπερασμένο.
Τι θα συναντήσουν οι Marketeers στο metaverse;
Σύμφωνα με την Gartner, το 25% των ανθρώπων αναμένεται να περνούν τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο Metaverse μέχρι το 2026, δουλεύοντας, ψωνίζοντας, εκπαιδεύοντας, χρησιμοποιώντας μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή συζητώντας. Το Metaverse προσφέρει στους marketeers εξαιρετικές ευκαιρίες να εμβαθύνουν και να εμπλέξουν τους καταναλωτές σε μια τρισδιάστατη ψηφιακή εμπειρία ενσωματώνοντας την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας το Metaverse, οι επωνυμίες μπορούν να δημιουργήσουν τον δικό τους κόσμο για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία όπου οι καταναλωτές μπορούν να εξερευνήσουν, να αλληλεπιδράσουν και να κάνουν αγορές με τα avatar τους.
Μάρκετινγκ στο Metaverse
Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές που πρέπει να έχουν υπόψη οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ όταν κάνουν μάρκετινγκ στο Metaverse:
Συμμετέχετε σε υπάρχουσες κοινότητες
Η Metaverse επικεντρώνεται κυρίως στο μάρκετινγκ για τη Generation Z και τη Millennials. Αν και είναι σημαντικό να προσελκύσετε νέους πελάτες με γνώσεις ψηφιακής τεχνολογίας για να επεκτείνετε την επιχείρησή σας, είναι εξίσου σημαντικό να διατηρήσετε το ενδιαφέρον των υπαρχόντων πελατών σας για την επωνυμία σας. Η συμμετοχή των υφιστάμενων κοινοτήτων σας θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε νέες καμπάνιες μάρκετινγκ και να διατηρήσετε την εμπιστοσύνη και τη φήμη της επωνυμίας σας.
Μια καθηλωτική εμπειρία θα είναι το κλειδί της επιτυχίας
Το Metaverse δεν μοιάζει με καμία άλλη στρατηγική μάρκετινγκ. Σας επιτρέπει να δημιουργήσετε έναν κόσμο ειδικά για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και να παρασύρετε τους πελάτες σας σε μια καθηλωτική εμπειρία. Ωστόσο, είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι καθηλωτικές καμπάνιες μάρκετινγκ απαιτούν χρόνο, προσπάθεια και πολύ κεφάλαιο. Επομένως, το μάρκετινγκ στο metaverse θα πρέπει να επικεντρωθεί στη δημιουργία μιας εμπειρίας που είναι κατάλληλη για το εμπορικό σήμα και το τμήμα-στόχο σας.
Τα ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα NFT χρησιμοποιούν τεχνολογία blockchain για να δημιουργήσουν μοναδικά, περιορισμένης έκδοσης ψηφιακά στοιχεία. Αυτά τα ψηφιακά συλλεκτικά αντικείμενα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αναπαράσταση επώνυμων αντικειμένων, όπως βίντεο, ψηφιακή τέχνη, κάρτες ψηφιακών συναλλαγών και άλλα ψηφιακά προϊόντα που δεν μπορούν να αντιγραφούν, αλλά μπορούν να μεταφερθούν από τον έναν ιδιοκτήτη στον άλλο.
Στην πραγματική ζωή, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν μερικές φορές το μάρκετινγκ παράλληλης σύνδεσης για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Αυτό συμβαίνει όταν δημιουργούν συνδέσμους μεταξύ του ιστότοπού τους και άλλων ιστότοπων που σχετίζονται με το προϊόν ή την υπηρεσία τους. Με αυτόν τον τρόπο, τα άτομα που βλέπουν τον σχετικό ιστότοπο θα δουν επίσης τον ιστότοπο που προωθεί το προϊόν.
Το μάρκετινγκ Metaverse δεν αντικαθιστά απλώς άλλες στρατηγικές μάρκετινγκ – μπορεί να είναι συμπληρωματικό σε αυτές, συμβάλλοντας στη δημιουργία πιο επιτυχημένων καμπανιών. Χρησιμοποιώντας εμπειρίες από την πραγματική ζωή ή ταιριάζοντας με αυτό που κάνει η επωνυμία σας στον πραγματικό κόσμο, μπορείτε να δημιουργήσετε ισχυρές καμπάνιες μάρκετινγκ.
Οι δημόσιες σχέσεις (PR) και τα metaverse media (MM) βοηθούν τις εταιρείες να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν τη δημόσια εικόνα τους. Το PR βοηθά τις εταιρείες να μεταδώσουν το μήνυμά τους στο κοινό και το MM βοηθά τις εταιρείες να δημιουργούν και να μοιράζονται περιεχόμενο που είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο για τους ανθρώπους.
Το Metaverse είναι ένας εικονικός κόσμος όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με νέους και ενδιαφέροντες τρόπους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες δημοσίων σχέσεων να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, χρησιμοποιώντας το Metaverse για να δημιουργήσουν καθηλωτικές εμπειρίες επωνυμίας και να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις VR.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας τρόπος για να μοιράζεστε φωτογραφίες, βίντεο και σκέψεις με άλλα άτομα. Το Metaverse είναι ένας εικονικός κόσμος όπου οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδρούν και να παίζουν μαζί.
Τα κοινωνικά δίκτυα γίνονται όλο και πιο καθηλωτικά ενσωματώνοντας το Metaverse με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η ενοποίηση προσφέρει νέες ευκαιρίες για επικοινωνία, συνεργασία και ψυχαγωγία των χρηστών. Το Meta Horizon Worlds της Meta επιτρέπει στους χρήστες να συναντούν φίλους, να παίζουν παιχνίδια και να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις.
Δημόσιες Σχέσεις και Metaverse Media
Οι δημόσιες σχέσεις (PR) και τα metaverse media (MM) βοηθούν τις εταιρείες να δημιουργήσουν και να διαχειριστούν τη δημόσια εικόνα τους. Το PR βοηθά τις εταιρείες να μεταδώσουν το μήνυμά τους στο κοινό και το MM βοηθά τις εταιρείες να δημιουργούν και να μοιράζονται περιεχόμενο που είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο για τους ανθρώπους.
Το Metaverse είναι ένας εικονικός κόσμος όπου οι άνθρωποι μπορούν να επικοινωνούν με νέους και ενδιαφέροντες τρόπους. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες δημοσίων σχέσεων να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, χρησιμοποιώντας το Metaverse για να δημιουργήσουν καθηλωτικές εμπειρίες επωνυμίας και να φιλοξενήσουν εκδηλώσεις VR.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το metaverse
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας τρόπος για να μοιράζεστε φωτογραφίες, βίντεο και σκέψεις με άλλα άτομα. Το Metaverse είναι ένας εικονικός κόσμος όπου οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδρούν και να παίζουν μαζί.
Τα κοινωνικά δίκτυα γίνονται όλο και πιο καθηλωτικά ενσωματώνοντας το Metaverse με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτή η ενοποίηση προσφέρει νέες ευκαιρίες για επικοινωνία, συνεργασία και ψυχαγωγία των χρηστών. Το Meta Horizon Worlds της Meta επιτρέπει στους χρήστες να συναντούν φίλους, να παίζουν παιχνίδια και να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις.
Βέλτιστες πρακτικές για το μάρκετινγκ metaverse
Επειδή το metaverse είναι σε μεγάλο βαθμό εννοιολογικό, οι βέλτιστες πρακτικές μάρκετινγκ εξακολουθούν να αναπτύσσονται. Ωστόσο, όταν διερευνούν το μάρκετινγκ στο μετασύμπαν, οι marketeer θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:
Το Metaverse marketing είναι ένας τρόπος για να προωθήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε διαφορετικό κοινό από αυτό που στοχεύετε συνήθως. Το metaverse είναι ένας κόσμος εικονικής πραγματικότητας όπου οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδρούν και να μοιράζονται πληροφορίες. Οι στόχοι και οι στόχοι της μάρκας για το metaverse είναι να δημιουργήσει μια κοινότητα όπου οι άνθρωποι μπορούν να μοιράζονται ιδέες και εμπειρίες και να προσελκύσει ένα κοινό-στόχο που ενδιαφέρεται για την εικονική πραγματικότητα.
Οι εταιρείες ενδιαφέρονται για το metaverse γιατί τους επιτρέπει να συνδέονται με τους πελάτες τους με διαφορετικούς τρόπους και να ξεχωρίζουν από το πλήθος. Ένας από τους κύριους λόγους που οι εταιρείες στοχεύουν στο metaverse είναι να φτάσουν στη Generation Z και τους Millennials.
Το Metaverse είναι μια πλατφόρμα που επιτρέπει στις εταιρείες να δημιουργήσουν τους δικούς τους εικονικούς κόσμους που αντιπροσωπεύουν τις μάρκες τους. Αυτοί οι κόσμοι μπορεί να είναι μοναδικοί και να δημιουργούν ολοκληρωμένες εμπειρίες για τους πελάτες τους..