Γιατί πρέπει να εξετάσουμε τα Long Tail vs Short Tail Λέξεις-κλειδιά? Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης SEO είναι ένα κρίσιμο μέρος μιας επιτυχημένης στρατηγικής ψηφιακού (digital) μάρκετινγκ.
Ενώ οι εταιρείες βρίσκουν νέους τρόπους για να δημιουργήσουν επισκεψιμότητα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα, οι μηχανές αναζήτησης εξακολουθούν να οδηγούν το μεγαλύτερο μέρος της οργανικής κίνησης στο διαδίκτυο. Το 2017, οι άνθρωποι έκαναν 1,2 τρισεκατομμύρια αναζητήσεις στο Google παγκοσμίως.
Ενώ υπάρχουν πολλά διαφορετικά στοιχεία για το επιτυχημένο SEO, ένα από τα πιο σημαντικά από όλα, είναι η σωστή #KeywordStrategy.
Οι λέξεις-κλειδιά σας είναι αυτές που τροφοδοτούν το SEO σας. Αυτοί οι όροι είναι ο τρόπος με τον οποίο εσείς και οι πελάτες σας προσδιορίζετε την επιχείρησή σας και πώς διασφαλίζετε ότι βρίσκεστε μπροστά στους σωστούς πελάτες στο διαδίκτυο.
Το ερώτημα είναι πώς χρησιμοποιείτε τις σωστές λέξεις-κλειδιά στην καμπάνια SEO σας;
Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά Long and Short Tail;
Οι λέξεις-κλειδιά είναι οι όροι και οι φράσεις που αναζητούν οι άνθρωποι όταν αναζητούν τον ιστότοπο, το προϊόν ή την εταιρεία σας. Υπάρχουν διάφορα είδη λέξεων-κλειδιών, όπως:
Όροι κεφαλής, λέξεις-κλειδιά σπόρους ή λέξεις-κλειδιά “Short tail”: Οι ευρείες φράσεις μίας ή δύο λέξεων που χρησιμοποιείτε για να περιγράψετε τον εαυτό σας: π.χ. “Εταιρεία επωνυμίας”.
Λέξεις-κλειδιά: Φράσεις 2–3 λέξεων με «αξιοπρεπή» όγκο αναζήτησης: π.χ. «Υπηρεσίες Ψηφιακού Μάρκετινγκ».
Λέξεις-κλειδιά Long tail: Φράσεις χαμηλού όγκου αναζητήσεων με υψηλούς βαθμούς ειδικότητας: π.χ. “London Logo Design Company”.
Καθώς οι τάσεις του ψηφιακού μάρκετινγκ συνεχίζουν να αλλάζουν, οι λέξεις-κλειδιά «Long Tail» έχουν εκτοξευθεί σε δημοτικότητα. Οι λέξεις-κλειδιά Long tail είναι πιο συγκεκριμένες, πράγμα που σημαίνει ότι αποκτάτε ένα πιο στοχευμένο κοινό όταν τις κατατάσσετε. Επιπλέον, οι λέξεις-κλειδιά μακριάς ουράς είναι ευκολότερο να ταξινομηθούν, επειδή δεν είναι τόσο ανταγωνιστικές όσο οι “κεφαλικοί όροι”, παρόλο που τα μισά από όλα τα ερωτήματα αναζήτησης είναι μεγαλύτερα από τέσσερις λέξεις.
Ενώ οι λέξεις-κλειδιά μακριάς ουράς είναι πιο στοχευμένες, προσφέρουν επίσης λιγότερη επισκεψιμότητα συνολικά και μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο να τις βρείτε αν δεν είστε εξειδικευμένοι στην έρευνα λέξεων-κλειδιών. Από την άλλη πλευρά, οι λέξεις-κλειδιά short tail είναι ευρύτεροι όροι — συχνά το πρώτο πράγμα που σκέφτεται ένας πελάτης όταν αναζητά το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
Εάν αναζητάτε πολλή επισκεψιμότητα, τότε το #ShortTailKeywords σας προσφέρει την ευρεία προσέγγιση που χρειάζεστε. Ωστόσο, συνοδεύονται επίσης από περισσότερο ανταγωνισμό και κίνδυνο «γενικής» κίνησης. Με άλλα λόγια, έχετε πολλούς επισκέπτες, αλλά όχι απαραίτητα πολλούς πελάτες.
Πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο τις λέξεις-κλειδιά Short Tail σας
Η λήψη των καλύτερων αποτελεσμάτων από τη στρατηγική μάρκετινγκ σημαίνει ότι μαθαίνετε πώς να συνδυάζετε αποτελεσματικά τις λέξεις-κλειδιά μακριά και σύντομη ουρά.
Τόσο οι λέξεις-κλειδιά #SeedKeywords όσο και οι λέξεις-κλειδιά long tail διαδραματίζουν ρόλο στο SEO σας. Δείτε πώς μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε σωστά κάθε επιλογή:
1. Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά Seed για να καθοδηγήσετε τη στρατηγική SEO σας
Στο επιχείρημα των λέξεων-κλειδιών long tail έναντι λέξεων-κλειδιών short tail, σκεφτείτε τους όρους “long tail” ως τα στενά σημεία εστίασης στο περιεχόμενό σας, ενώ οι αρχικοί όροι σας είναι οι “ευρείς” κατηγορίες που πρέπει να εξετάσετε. Και οι δύο παίζουν το ρόλο τους στην πορεία σας προς μια καλύτερη παρουσία στο διαδίκτυο, αλλά θα πρέπει να ξεκινήσετε με τους γενικούς όρους σας για να σας βοηθήσουν να πλοηγηθείτε προς τα που θα πάτε με τις καμπάνιες σας.
Για παράδειγμα, γνωρίζοντας ότι μία από τις λέξεις-κλειδιά σύντομης ουράς είναι το “Ψηφιακό μάρκετινγκ”, ανοίγει η πόρτα σε δεκάδες ευκαιρίες για λέξεις-κλειδιά μακριά. Μπορείτε να αξιοποιήσετε τους σύντομους όρους σας εξετάζοντας πράγματα όπως η τοποθεσία του κοινού-στόχου σας, τα σημεία πόνου του πελάτη σας και οι όροι για τους οποίους κατατάσσονται οι ανταγωνιστές σας.
2. Μάθετε πώς να τοποθετείτε λέξεις-κλειδιά και Long Tail και Short Tail. Το #KeywordResearch είναι μόνο το πρώτο βήμα σε μια επιτυχημένη στρατηγική λέξεων-κλειδιών. Πρέπει επίσης να καταλάβετε πώς μπορείτε να τοποθετήσετε αποτελεσματικά τις λέξεις-κλειδιά σας σε όλες τις διαδικτυακές καμπάνιες σας. Η τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών μπορεί να είναι δύσκολη, επειδή εάν χρησιμοποιείτε τους όρους σας πολύ συχνά, η Google μπορεί να σας τιμωρήσει για περιεχόμενο “ανεπιθύμητο”.
Υπάρχουν πολλοί εξαιρετικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να συνδυάσετε λέξεις-κλειδιά μακριά και σύντομη ουρά στη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου σας. Για παράδειγμα, εάν η λέξη-κλειδί με μακριά ουρά ήταν “Πώς να δημιουργήσετε ένα λογότυπο επωνυμίας”, μπορείτε να την τοποθετήσετε σε έναν τίτλο ανάρτησης ιστολογίου και να χρησιμοποιήσετε τη λέξη-κλειδί short tail στον μόνιμο σύνδεσμο: www.YourWebsite.com/blog/brand-logo.
Οι λέξεις-κλειδιά short tail λειτουργούν επίσης καλά σε ετικέτες alt, μετα-ετικέτες και ενημερώσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
3. Να δίνετε πάντα στους πελάτες σας αυτό που αναζητούν
Τέλος, θυμηθείτε να μην παρασυρθείτε τόσο πολύ από τη στρατηγική #SEOS σας ώστε να χάσετε τη μεγάλη εικόνα.
Είτε χρησιμοποιείτε λέξεις-κλειδιά short tail είτε long tail, η κύρια εστίασή σας πρέπει πάντα να είναι να δίνετε στους πελάτες σας αυτό που αναζητούν στο διαδίκτυο. Οι σύντομες λέξεις-κλειδιά σας θα σας βοηθήσουν να κατευθύνετε τις ιδέες σας δίνοντάς σας κατηγορίες προς εξερεύνηση. Από την άλλη πλευρά, οι λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς σας θα σας βοηθήσουν να βουτήξετε σε βαθύτερα θέματα και πιο στοχευμένο περιεχόμενο.
Σε κάθε βήμα, σκεφτείτε πώς αναζητούν οι πελάτες σας την επωνυμία σας και τι σκέφτονται σε κάθε στάδιο της διαδρομής αγοραστή τους. Αυτό θα σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε ότι δεν χάνετε χρόνο σε περιττές λέξεις-κλειδιά.
Λέξεις-κλειδιά: The Long and Short tails
Τελικά, οι λέξεις-κλειδιά είναι ένα κρίσιμο συστατικό σε οποιαδήποτε στρατηγική SEO και είναι σημαντικό να θυμάστε ότι υπάρχουν διάφοροι τύποι προς εξερεύνηση.
Για τις περισσότερες εταιρείες, οι λέξεις-κλειδιά short tail θα αποτελέσουν το σημείο εκκίνησης για την υπόλοιπη στρατηγική SEO σας και τον οδηγό που χρησιμοποιείτε για να διατηρήσετε συνεπείς τις καμπάνιες περιεχομένου σας. Οι αρχικοί όροι σας θα σας βοηθήσουν επίσης να λειτουργήσετε ως πηγές έμπνευσης όταν χρειάζεστε βοήθεια με το μάρκετινγκ περιεχομένου μακριάς ουράς.
Ενώ οι λέξεις-κλειδιά short tail είναι ωφέλιμες από μια ευρεία προοπτική δημιουργίας επισκεψιμότητας, οι λέξεις-κλειδιά με μακριά ουρά σάς δίνουν την ευκαιρία να συνδεθείτε με τους πελάτες σας σε πιο συναισθηματικό επίπεδο. Θα χρειαστεί να μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε και τα δύο εάν θέλετε να παραμείνετε ένα βήμα μπροστά από την Google.