Feel the Web

Όταν βρίσκεται την “μούσα” σας για να αρχίζετε να εργάζεστε με το δυνητικό σας έργο ή σχέδιο ή εφαρμογή , θα σας εκπλήξει ότι χρειάζεστε κάτι περισσότερο από αυτήν ,για να αποκτήσετε το ιδανικό UX ( user experience ) . Πραγματικά, οι μάστερ στον τομέα αυτόν, δεν μπορούν να τονίσουν αρκετά τη σημασία της ψυχολογίας στον σχεδιασμό UX.
Η εμπειρία των χρηστών λειτουργεί καλύτερα, όταν παρουσιάζεται περιεχόμενο που ο επισκέπτης ενός ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου έχει πρόσβαση εύκολα και γρήγορα. Θα πρέπει να εξερευνήσετε τις λεπτές “πειστικές πινελιές” που θα πείσουν τους επισκέπτες όχι μόνο να επιστρέψουν, αλλά και να αγοράσουν τελικά.
Βλέπετε πολλές φορές , πώς ένα μαγαζί σας βάζει τα βάζα με καραμέλες κοντά στο ταμείο? Τυχαίο ? Η ψυχολογία θα σας δείξει πώς να αναδείξετε την online καραμέλα σας. Ωστόσο, για να συμβεί αυτό, πρέπει να ακολουθήσετε κάποια μαθήματα σχετικά.

Μάθετε τώρα γιατί οι κορυφαίοι εργοδότες θα σας αναζητήσουν εάν έχετε συμπεριλάβει την “ψυχολογία” στο βιογραφικό σας σημείωμα.

Δημιουργία διαδραστικών σχεδίων
Κατά την αξιολόγηση της εμπειρίας των χρηστών , θυμάστε και εσείς την αγανάκτηση που σας προκάλεσε για να βρείτε και να να επαληθεύσετε ότι δεν είστε ρομπότ! Δεν είμαι ρομπότ; Λοιπόν, ο ανθρώπινος παράγοντας μετράει. Ο σχεδιασμός διεπαφής χρήστη θα πρέπει να περιέχει διαισθητικές πτυχές που επιτρέπουν στα ανθρώπινα συναισθήματα, ιδιαίτερα τη συμπάθεια, να κυριαρχεί σε όλη την πλοήγηση στον ιστότοπο, ή τουλάχιστον στο μέρος συχνότερης επίσκεψης.
Εκτός από τις ηλεκτρονικές επιχειρήσεις, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν την τεχνολογία για κοινωνική αλληλεπίδραση. Την χρησιμοποιούν για να αναζητήσουν καθοδήγηση αλλά και επικύρωση. Αυτή η συμπεριφορά σας δείχνει, ότι θα πρέπει να ενθαρρύνετε τους χρήστες σας να αφήνουν σχόλια και αξιολογήσεις στον ιστότοπο σας.
Οι άνθρωποι τείνουν να στρέφονται προς τοποθεσίες που έχουν υψηλές βαθμολογίες. Όταν βρούμε έναν ιστότοπο που είναι δημοφιλής και ελκυστικός για εμάς, οι νευρώνες με καθρέφτη παίρνουν διέγερση για αυτή τη σύγχρονη συμπεριφορά και παρέχουν την ικανοποίηση που έχετε για να ανήκεις σε μια μεγαλύτερη ομάδα.
Ο ιστότοπός σας κερδίζει έχοντας μια πλατφόρμα που επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ χρηστών σε ένα φόρουμ ή σε κοινωνικά μέσα. Μια τέτοια ανατροφοδότηση σας βοηθά να μετρήσετε τη συμπεριφορά και την ανταπόκριση των ανθρώπων στην συνεχή ενημέρωση του σχεδιασμού UX σας.

Όσο περισσότερη αλληλεπίδραση μπορείτε να έχετε με το ακροατήριό σας, τόσο καλύτερη εμπειρία θα έχουν οι επισκέπτες σας.

Τεχνολογία με ανθρώπινο πρόσωπο
Οι καλύτερες ιστοσελίδες δίνουν την εντύπωση ότι υπάρχει ένα ανθρώπινο πρόσωπο πίσω από την οθόνη τους! Επιπλέον, ως σχεδιαστής UX, πρέπει να έχετε υπόψη σας και να γνωρίζετε , τα άτομα που είναι οι χρήστες των οποίων οι ανάγκες προσπαθείτε να προσεγγίσετε, με το σχέδιό σας.
Μεταξύ των ιδεών σας πρέπει να είναι, ότι οι χρήστες σας πρέπει να ολοκληρώσουν ό, τι αναζητούν, όσο πιο γρήγορα και εύκολα γίνεται. Ο Steve Krug υπογραμμίζει ότι ο σχεδιασμός του ιστότοπού σας θα πρέπει να εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι ο χρήστης αναζητά αρχικά, διαθέσιμη λύση στο πρόβλημά του.
Για να δοκιμάσετε την εμπειρία του σχεδίου σας στο persona premise του χρήστη, θα πρέπει να ξεκινήσετε δημιουργώντας φανταστικούς χρήστες. Στη συνέχεια, θα ρυθμίσετε την εφαρμογή ή τον ιστότοπό σας και θα προχωρήσετε στη δημιουργία δημογραφικής ανάλυσης των χρηστών που επισκέπτονται τον ιστότοπο ή χρησιμοποιούν την εφαρμογή.
Αυτά τα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα στο στάδιο της δοκιμής ευχρηστίας, θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε το επίπεδο εμπλοκής και να προσαρμόσετε τον σχεδιασμό σας για βέλτιστες μετατροπές. Για να ακολουθήσετε τη διαδικασία σχεδιασμού , θα πρέπει να εξετάσετε τη δυνατότητα χρήσης του σχεδίου σας, σε διάφορες συσκευές.
Επικεντρωμένο στο περιεχόμενο το UX
Η ψυχολογία σας δίνει μερικές συμβουλές για τη τυπική συμπεριφορά των χρηστών, στη διαμόρφωση της στρατηγικής σας για την εμπειρία τους. Ο Peter Morville δουλεύει στο UX με τη θεωρία του για τα Τρία Κύκλα για να εξηγήσει τη διάκριση μεταξύ σχεδιασμού που βασίζεται στον χρήστη και εμπειρίας χρήστη.
Σε αυτό το εννοιολογικό πρότυπο, δείχνει τον συσχετισμό μεταξύ περιεχομένου, πλαισίου και χρηστών. Έχει αναπτύξει περαιτέρω αυτό σε ένα διάγραμμα κηρήθρας για να απεικονίσει τις όψεις της εμπειρίας των χρηστών. Η γνωστική ψυχολογία σας βοηθά, στην ανάπτυξη σχεδίων που εστιάζουν στην αντίληψη του ανθρώπου και ο Morville σας βοηθά συγκεκριμένα, να το ενσωματώσετε στο σχεδιασμό σας μέσω της καθοδήγησης του χρησιμοποιώντας την ιδέα της κηρήθρας.

Στην ομιλία του για μια εύκολη στη χρήση διεπαφή, απαριθμεί τις ακόλουθες πτυχές του σχεδιασμού, για να κατανοήσει τι έχει σημασία για τους χρήστες.
Αυτές θα πρέπει να είναι:

  1. Επιθυμητό
  2. Αξιόπιστο
  3. Χρησιμοποιήσιμο
  4. Πολύτιμο
  5. Προσιτό
  6. Εύκολο

Μπορείτε να δώσετε προτεραιότητα στις πτυχές που εμφανίζονται πιο σημαντικές καθώς συνεχίζετε τη δοκιμή και την αναθεώρηση του ιστότοπου ή της εφαρμογής σας.
Με αυτές τις οδηγίες, μπορείτε να αναλύσετε και να ενσωματώσετε τα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών για να κατανοήσετε τις συγκεκριμένες ανάγκες του πληθυσμού-στόχου σας.

Δεν πρέπει να κάνετε εικασίες σχετικά με τις ανάγκες του χρήστη-στόχου σας.

Προσελκύοντας το ενδιαφέρον του κοινού
Δεν μπορείτε να δίνετε πάντα προσοχή και στα πάντα γύρω σας. Αν είστε σχεδιαστής, πρέπει να δημιουργήσετε περιεχόμενο με δυναμικότητα για να εξασφαλίσετε παραγωγική αλληλεπίδραση ανθρώπου-ηλεκτρονικού υπολογιστή μεταξύ του επισκέπτη και του ιστοτόπου σας.
Δεδομένου ότι οι online χρήστες θέλουν μόνο λίγα δευτερόλεπτα για να σαρώσουν το περιεχόμενο του ιστότοπού σας, θα πρέπει να εστιάσετε στην ακούσια κίνηση του για να τον κατευθύνετε σε πολύτιμες πληροφορίες. Με την εστίαση σε κάτι συγκεκριμένο, είτε λέγοντας κάτι σχετικά, είτε επειδή είναι αυτό που αναζητούσαν οι χρήστες σας σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου, έτσι να “σβήνουν” όλα τα άλλα στοιχεία των πληροφοριών καθώς εστιάζουν στο αντικείμενο που τους ενδιαφέρει.
Οι σίγουροι τρόποι να δοθεί προσοχή, περιλαμβάνουν την αντιμετώπιση της πρωταρχικής ανάγκης που φέρνει τον επισκέπτη στον ιστότοπό σας και βελτιστοποιώντας την ευκολία πλοήγησης των ιστοσελίδων σας.

Τα χρώματα, οι γραμματοσειρές και οι ήχοι που επιλέγετε μπορούν να αποσπούν ή να τραβούν την προσοχή.

Καθώς λαμβάνετε σχόλια που σας δείχνουν την προοπτική του χρήστη σε διάφορες πτυχές του ιστότοπού σας, θεωρήστε ότι χρειάζεστε αυτές τις ψυχολογικές αρχές για να εκπαιδεύσετε ή να πείσετε το κοινό σας ώστε να δώσει προσοχή στο περιεχόμενο του. Με αυτά, θα δημιουργήσετε ένα ενδιαφέρον και σχετικό UI για τους πελάτες σας.
Γιατί οι σχεδιαστές του UX πρέπει να κατανοήσουν την ψυχολογία
Προφανώς, ο αντίκτυπος της ψυχολογίας στο σχεδιασμό του UX είναι μεγάλης εμβέλειας και σημασίας. Μερικοί σχεδιαστές υποστηρίζουν ότι δεν χρειάζεται να ψάχνετε στην επίσημη μελέτη της ψυχολογίας για να πετύχετε το σχεδιασμό της εμπειρίας των χρηστών. Αισθάνονται ότι πρέπει να γνωρίζετε μόνο πώς να εφαρμόσετε μερικές από τις αρχές της ψυχολογίας στο έργο σας.
Παρόλα αυτά, η απόκτηση επαρκών προσόντων που αποκτούνται μέσω διαπιστευμένων ιδρυμάτων όπως το HFI, ενισχύει την αξία και την απόδοσή σας στον κερδοφόρο αλλά ανταγωνιστικό κόσμο του σχεδιασμού UX.
Δείτε το άρθρο στο Linkedin

Από Feel the Web

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Μετάβαση στο περιεχόμενο